Galeria Glogovia
Galeria Glogovia

Główne rynki rozwoju dla Grupy Saller to Polska, Niemcy, Czechy i Słowacja. Firma realizuje obecnie Galerię Glogovia w Głogowie oraz przygotowuje się do realizacji rekomercjalizacji i rozbudowy zakupionych obiektów m.in. w Żorach, Tarnowskich Górach, Głogowie, Mielcu i Wałbrzychu.

Galeria Glogovia zgodnie z harmonogramem

Grupa Saller realizuje obecnie w Głogowie budowę Galerii Glogovia o łącznej powierzchni użytkowej 28 tys. mkw. W obiekcie znajdzie się kilkadziesiąt punktów handlowo-usługowych oraz rozbudowana strefa gastronomiczna i rozrywkowa z klubem fitness. Kluczowymi najemcami obiektu, z którymi grupa Saller podpisała już umowy najmu, będą Piotr i Paweł jako operator marketu spożywczego, grupa LPP ze swoimi markami: Reserved, Cropp, House i Sinsay, oraz 5-salowe kino Cinema 3D. Obecnie prowadzone są rozmowy z kolejnymi najemcami. Postępują także prace związane z budową obiektu.

– Prace budowlane są w toku. Stan surowy planujemy zakończyć wiosną 2015. Dodatkowo Grupa Saller nabyła od Tesco sąsiedni teren o powierzchni 3,1 ha, usytuowany pomiędzy terenem, na którym powstaje Galeria Glogovia i terenem istniejącego hipermarketu Tesco. Na tym terenie planujemy duży park handlowy z ok. 10-cioma lokalami, który uzupełni ofertę Galerii Glogovia – mówi redakcji Retailnet Małgorzata Grdusiak, pełnomocnik zarządu.

Hipermarket Tesco, park handlowy oraz Galeria Glogovia stworzą tym samym atrakcyjny i największy kompleks handlowy w zachodniej części Dolnego Śląska. Do dyspozycji klientów powstanie ponad 2 tys. miejsc postojowych. W zasięgu oddziaływania realizowanego kompleksu mieszka ponad 300 tys. osób.

W planach kolejne projekty

Grupa Saller w ostatnim czasie dokonała zakupu nieruchomości po dawnych sklepach Minimal w Głogowie, Żorach, Tarnowskich Górach, Mielcu i Wałbrzychu. Aktualnie trwają prace związane z poprawą wizerunku tych obiektów. Prowadzone są również rozmowy dotyczące rekomercjalizacji lokalizacji.

– Dodatkowo w najbliższym czasie w celu poprawienia atrakcyjności tych nieruchomości planujemy ich rozbudowę. Nasza strategia zakłada remodeling i częściową przebudowę tych obiektów, tak by stały się atrakcyjnymi i nowoczesnymi parkami handlowymi. W przypadku obiektów w Żorach i Wałbrzychu chcemy nawet dwukrotnie powiększyć powierzchnię handlową i tym samym rozszerzyć ofertę obiektu – podkreśla Małgorzata Grdusiak.

W poszukiwaniu atrakcyjnych powierzchni

Grupa Saller inwestuje bardzo intensywnie w Polsce i aktualnie posiada około 30 obiektów o łącznej powierzchni prawie 200 tys. mkw. Wszystkie nieruchomości spółki mają łącznie powierzchnię ok. 1,2 mln mkw. Poza Polską Grupa inwestuje także w Niemczech, Czechach i na Słowacji.

– Jako nie tylko inwestor, ale i zarządca, dążymy do zrównoważonego i ciągłego rozwoju posiadanych nieruchomości. Nieustannie poszukujemy również dogodnych gruntów, ciekawych projektów i perspektywicznych nieruchomości. Dowodem szybkiego rozwoju jest fakt, iż w tym tylko roku w Polsce powiększyliśmy nasz portfel nieruchomości o prawie 40 tys. mkw. i to tylko poprzez nabywanie gotowych obiektów. Do tego dochodzą jeszcze projekty, które sami zrealizowaliśmy, jak np. Park Handlowy w Nowej Soli czy Lęborku. Skupiamy się na nieruchomościach komercyjnych i warto nadmienić, że zajmujemy się tym już ponad 30 lat – mówi Małgorzata Grdusiak.

Plany na 2015

– Rok 2015 zapowiada się dla Grupy Saller równie ciekawie i pracowicie. Zamierzamy w najbliższych latach rozwijać się w Polsce tak intensywnie jak w ostatnim okresie. Stopień nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową jest wysoki, ale są jeszcze miasta, gdzie brakuje dobrze sprofilowanych obiektów handlowych i taką niszę chce wypełnić Grupa Saller. Poza tym warto pamiętać, że jest wiele obiektów, które nie radzą sobie na rynku, nie potrafią odpowiednio dopasować oferty handlowej lub są niewłaściwie zarządzane. Również takie obiekty nas interesują. Stanowią dla nas pewnego rodzaju wyzwanie, które chętnie podejmiemy w celu ich usprawnienia poprzez właśnie rozbudowę, zaoferowanie innych funkcji czy modernizację. Bardzo ważna jest też dla nas przez lata wypracowana współpraca z deweloperami i innymi inwestorami, którzy przygotowują dla nas kolejne parki, centra i inne obiekty handlowe. Naszą siłą jest fakt, iż potrafimy zaangażować się w projekt w każdym stadium jego realizacji. Wspomagamy naszych partnerów już na etapie przygotowania danej inwestycji poprzez jej zaprojektowanie i komercjalizację aż do momentu jej zakończenia i nabycia przez naszą firmę. Bardzo nam miło, iż ciągle pojawiają się nowe firmy zainteresowane współpracą z nami i mamy nadzieję, że tendencja ta nie ulegnie zmianie – podsumowuje Małgorzata Grdusiak.