Rok 2014 pełen pracy dla Upside Property

Karol Kalicki, prezes Upside Property

Karol Kalicki, prezes Upside Property

Bieżący rok był niezwykle istotny i jednocześnie bardzo pracowity dla firmy Upside Property Management. W ostatnich tygodniach grudnia 2013 r. firma odkupiła portfel nieruchomości komercyjnych w Polsce od Polimeni International. Transakcja objęła 3 centra handlowe o łącznej powierzchni ponad 38 tys.mkw. GLA, skupiającej około 170 najemców. Tym samym w skład portfolio firmy weszły: Galeria Jastrzębie (9 tys. GLA i 40 lokali), Galeria Słupsk (13 tys. GLA i 60 lokali) oraz Galeria Rumia (16 tys. GLA i 90 lokali).

Upside Property szybko określiło nową strategię działania dotyczącą tych obiektów. Miała ona polegać przede wszystkim na przeprowadzeniu szeregu działań skierowanych na sukcesywny wzrost wartości każdego przejętego obiektu. Udało się to osiągnąć bardzo szybko. Już na początku 2014 r. nowe znaczące marki podpisały umowy najmu z Upside Property.

W 2014 roku Galeria Rumia pozyskała najbardziej oczekiwane przez klientów brandy m.in. Jysk, Neonet, KiK czy supermarket sieci Biedronka. Nowi najemcy otworzyli swoje sklepy na łącznej powierzchni ponad 4 tys. mkw., a wielu dotychczasowych, w tym Drogeria Natura, Henry Moore i kawiarnia T.Deker, zdecydowało się na przedłużenie umów najmu na kolejne lata.

Mocniejszy zestaw najemców udało się uzyskać także w rekomercjalizowanej Galerii Słupsk. Po otwarciu w bieżącym roku pierwszego w mieście sklepu sieci Hebe i najnowocześniejszej w Słupsku siłowni My Gym, galeria znacznie zwiększyła swój footfall. Przyczyniła się do tego także wymiana operatora spożywczego na przystępną cenowo Stokrotkę.

– Sześciolecie działalności Galerii Słupsk i piąte urodziny Galerii Rumia stały się odpowiednim momentem na podsumowanie ich działalności oraz wytyczenie kierunku funkcjonowania tych centrów w kolejnych latach. Udało nam się stworzyć ofertę, która spełnia oczekiwania klientów. Istotne jest także to, że pozyskaliśmy brandy niedostępne do tej pory w obiektach pobliskiej konkurencji. Dzięki temu dotychczasowi najemcy decydują się zostać z nami na dłużej. Ponadto prowadzimy zaawansowane rozmowy z nowymi markami, które chcą otworzyć sklepy w Słupsku i w Rumi – mówi w rozmowie z Retailnet Karol Kalicki, prezes zarządu i założyciel spółki Upside Property.

Powodem do dumy dla firmy Upside Property jest także fakt, że w 2014 roku komercjalizacja Galerii Jastrzębie osiągnęła 100 proc.

– Na siedem miesięcy przed końcem pierwszego 5-letniego okresu funkcjonowania Galerii Jastrzębie przedłużyliśmy większość umów z dotychczasowymi najemcami. Po naszym przejęciu, obiekt ten wzbudza duże zainteresowanie wśród obecnych, jak i potencjalnych najemców i cieszy się ogromną popularnością wśród klientów. Warto podkreślić fakt, że każdego roku notuje kolejne wzrosty footfallu i wszystko wskazuje na to, że stan ten utrzyma się przez kolejne lata – dodaje Karol Kalicki.

Także w tym roku Upside Property Management sp. z o.o. zadebiutowała na rynku z nowym profilem działalności. Portfolio firmy poszerzyło ofertę o usługę Asset Management czyli wszechstronne zarządzanie aktywami zorientowane na wzrost ich wartości oraz zwrot inwestora. Obejmuje ono pełne spektrum inwestowania oraz zarządzania nieruchomościami komercyjnymi, w tym także komercjalizacji oraz zarządzania na rzecz innych deweloperów. Pierwszym obiektem, który komercjalizuje firma poza własnymi galeriami handlowymi, jest Centrum Kwiatkowskiego w Gdyni. Zadaniem spółki jest skomercjalizowanie kondygnacji parterowej dla celów handlowo-usługowych i/lub gastronomii.

Firma Upside Property została założona przez Karola Kalickiego – inwestora i zarządzającego działającego na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce od 1998 roku. Firma zarządza portfelem nieruchomości własnych, a dzięki wieloletnim relacjom partnerskim – także inwestycjami z udziałem inwestorów zewnętrznych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016