Monnari

Spółka Monarri zgodnie z przyjęta na 2014 rok strategią kontynuuje program ekspansji salonów marki Monnari w obiektach handlowych. W grudniu spółka powiększyła sieć sklepów o trzy lokalizacje. Nowe salony otwarto w centrum outletowym Factory Kraków oraz w CH Plaza w Toruniu i CH Plaza w Suwałkach.

Ponadto w tym roku ruszyły już salony m.in.: w Gemini Park Bielsko-Biała, Galerii Amber w Kaliszu, Poznań City Center, Galerii Tarnovia w Tarnowie, Atrium Felicity w Lublinie, Galerii Jurajskiej w Częstochowie oraz w Galerii Vivo! w Pile.

Przypomnijmy, Długoterminowa strategia rozwoju spółki Monnari zakłada ciągłe umacnianie pozycji rynkowej poprzez m.in. budowę własnej sieci salonów firmowych oraz rozwój sprzedaży poprzez sklep internetowy. Na rok 2014 zostało zaplanowane otwarcie około 15 nowych salonów oraz systematyczne zwiększanie powierzchni dotychczas funkcjonujących salonów. Odpowiedni dobór lokalizacji punktów sprzedaży umożliwia spółce maksymalizację zysków. W tym celu sieć dąży do usytuowania swoich salonów w najatrakcyjniejszych punktach handlowych. Są to głównie galerie i centra handlowe w największych miastach Polski.

Spółka Monnari Trade SA w trzecim kwartale br. osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 113 mln 630 tys. zł. Dla porównania w tym samym czasie w roku ubiegłym spółka zanotowała przychody w wysokości 96 mln 404 tys. zł. Zysk z działalności operacyjnej Monnari był prawie trzykrotnie większy niż w tym samym okresie 2013 roku i wyniósł 13 mln 767 tys. zł (5 mln 601 tys. – rok wcześniej). Także ponad dwukrotnie poprawił się także zysk netto firmy. W trzecim kwartale br. wyniósł on 16 mln 462 tys. zł wobec 6 mln 596 tys. zł.

Monnari to polska sieć modowa działająca w segmencie eleganckiej odzieży dla kobiet. Oferuje dwie, pełne sezonowe kolekcje (wiosna-lato, jesień-zima). Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Obecnie sieć Monnari liczy ponad 100 salonów firmowych zlokalizowanych w całej Polsce.