Liebrecht & wooD: ograniczona podaż w topowych galeriach może utrudnić ekspansję dużych sieci

Marc Lebbe, dyrektor zarządzający Grupy Liebrecht & wooD

Marc Lebbe, dyrektor zarządzający Grupy Liebrecht & wooD

O planach inwestycyjnych spółki Liebrecht & Wood oraz perspektywach dla rynku nieruchomości handlowych w Polsce, redakcji Retailnet.pl mówi z Marc Lebbe, dyrektor zarządzający Grupy Liebrecht & wooD.

Jak wyglądają plany firmy na 2015 rok?

– W 2015 roku zamierzamy skupić się na realizacji komercyjnej części Centrum Praskiego Koneser, w której znajdzie się m.in. ponad 20 tysięcy mkw. powierzchni handlowej. Jesteśmy przekonani, że warszawski rynek – nadal jeden z najmniej nasyconych w skali kraju – przyjmie ten projekt z entuzjazmem. Dzięki połączeniu atmosfery warszawskiej Pragi, postindustrialnego klimatu zabudowań Konesera oraz wielofunkcyjności inwestycji, mamy nadzieję wykreować miejsce, które będzie służyło przez pokolenia.

Jakie są perspektywy rozwoju rynku nieruchomości handlowych w Polsce?

– O ile nie nastąpi znaczące pogorszenie warunków makroekonomicznych np. w wyniku utrzymywania się napiętej sytuacji na wschodzie Europy, przewidujemy, że rynek centrów handlowych w Polsce będzie rozwijał się stabilnie. Wiele wskazuje na to, że popyt ze strony najemców pozostanie na podobnym poziomie, aczkolwiek podaż dostępnej powierzchni, zwłaszcza w topowych lokalizacjach, będzie ograniczona, co może utrudniać ekspansję dużych sieci. Przed deweloperami powierzchni handlowych stoi też wyzwanie w postaci coraz szybszego wyprzedzania oczekiwań klientów, a przed właścicielami starszych obiektów – konieczność ich modernizowania m.in. w celu zainteresowania potencjalnych inwestorów.

Reklama

Galeria Jurajska