Salon Reserved w Niemczech
Salon Reserved w Niemczech

Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 56 proc. i była o około 2 punkty procentowe niższa od marży zrealizowanej w grudniu roku poprzedniego.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń – grudzień 2014 roku wyniosła około 4,758 mld zł. Przychody te były wyższe o 16 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

 

LPP powstało w 1991 r. w Gdańsku, początkowo spółka działała pod nazwą Mistral. W ciągu kilkunastu lat, konsekwentnie inwestując w swoją działalność, z niewielkiej lokalnej firmy stała się jednym z najdynamiczniej rozwijających się międzynarodowych koncernów odzieżowych, który odnotowuje regularny wzrost wyników sprzedaży i wartości firmy. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Z końcem sierpnia akcje spółki weszły do prestiżowego indeksu MSCI Poland. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro.

Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), siecią niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w Szanghaju.

Centrala firmy znajduje się w Gdańsku, jej filia – w Krakowie. W Pruszczu Gdańskim LPP stworzyło jedno z największych w tej części Europy Centrów Dystrybucyjnych, którego powierzchnia po obecnie trwającej rozbudowie wyniesie 66 tys. mkw. LPP posiada także biuro w Szanghaju, natomiast na początku 2015 r. firma uruchomi placówkę przedstawicielską w Dhace, w Bangladeszu. LPP tworzy ponad 18 tys. miejsc pracy.