Payu kolej platnosci

Przewoźnik uznał, że oferta PayU w zakresie obsługi i rozliczania transakcji bezgotówkowych przy użyciu szybkich e-przelewów jest najlepsza i efektywna technologicznie.

Nowe kanały sprzedaży

Podróżujący pociągami Express Intercity Premium (EIP), Express Intercity (EIC), InterCity (IC) oraz Twoich Linii Kolejowych (TLK) będą mogli kupować bilety przez internet korzystając z systemu płatności dostarczanego przez PayU – lidera w tym segmencie usług w Polsce – w drugiej połowie stycznia.

Wszystkie transakcje opłacane szybkim e-przelewem za pośrednictwem PayU będą potwierdzanie w czasie rzeczywistym. Jest to wygodny i bezpieczny dla kupujących sposób gwarantujący natychmiastowe otrzymanie zakupionego biletu.

„Nasi klienci coraz chętniej korzystają z nowoczesnych kanałów sprzedaży, kupując bilety bez wychodzenia z domu. Liczymy, że rozwiązanie oferowane przez PayU zostanie pozytywnie ocenione przez pasażerów i przyczyni się do popularyzacji transakcji dokonywanych online” – mówi Zuzanna Szopowska z PKP Intercity.

Płatności mobilne na kolei

W grudniu 2014 roku, podobne rozwiązanie wprowadził konkurent PKP na polskim rynku, firma Arriva (należy do Deuche Bahn). Za bilety tego przewoźnika można płacić przy pomocy aplikacji SkyCash. Tą samą aplikacją można też płacić podróżując Kolejami Mazowieckimi, Kolejami Wielkopolskim oraz SKM w Trójmieście.

PayU jest częścią międzynarodowego koncernu Naspers, który skupia spółki procesujące płatności internetowe w 18 krajach na całym świecie, w tym w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce z płatności PayU korzysta co trzeci internauta. W listopadzie 2012 r. spółka, jako pierwsza w kraju, uzyskała licencję instytucji płatniczej i podlega w związku z tym nadzorowi KNF.