Aplikacja mobilna Riccardo łączy się z Beaconami

Technologia wprowadzona w polskich salonach sieci Riccardo została nagrodzona w prestiżowym konkursie 2015 International Consumer Electronics Show, który odbył się w Las Vegas.

Nagrodzony projekt Riccardo App przygotowany został dla spółki Riccardo prowadzącej e-sklep oraz sieć salonów stacjonarnych z obuwiem i odzieżą. Aplikacja powstała dzięki zastosowaniu technologii iBeacon i Proximity Marketing przy wsparciu zintegrowanych systemów iPresso i RTB Tracker.

Aplikacja rozpozna klienta

Klient, który zainstaluje aplikację na swoim smartfonie i wejdzie do salonu Riccardo bądź znajdzie się w jego pobliżu, jest rozpoznawany przez system. Ten przekazuje mu powiadomienie o tym, gdzie znajdzie produkt, którym interesował się wcześniej w internecie, jego opis czy indywidualną ofertę. Aplikacja korzysta z historii zakupowej oraz profilu klienta. Na ich podstawie dostarcza mu spersonalizowane treści.

Projekt ten znalazł się w gronie 16 finalistów nagrodzonych przez Bluetooth SIG podczas zakończonych właśnie w Las Vegas 2015 International Consumer Electronics Show (CES) – największego na świecie pokazu nowych technologii.

Najlepsi w Blutetooth

Bluetooth Breakthough Awards to międzynarodowy program promujący najbardziej przełomowe w danym roku produkty, prototypy, aplikacje i projekty studenckie wykorzystujące technologię Bluetooth. Program ten prowadzony jest przez Bluetooth Special Interest Group (SIG) i ma charakter konkursu, na który wpływają zgłoszenia z całego świata.

Jury tegorocznej edycji konkursu wybrało łącznie 16 najlepszych projektów we wszystkich kategoriach, by następnie zaprezentować je na Bluetooth Media Event będącym częścią największego na świecie pokazu nowych technologii – Consumer Electronics Show (CES). Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało ponad 400 projektów, w tym tak znanych firm jak Microsoft Corporation czy Procert&Gamble.

Nowatorskie rozwiązanie Riccardo

„Wykorzystanie technologii Beacon oraz powiązanie jej dzięki Bluetooth Smart z aplikacjami mobilnymi wykorzystują już niektóre sieci handlowe w USA czy sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii. Nikt jednak do tej pory nie był w stanie wykorzystać w tym procesie narzędzi digital marketingu i marketingu automation. Nikt też nie zbierał w tym procesie danych z wizyty klienta w sklepie. Jesteśmy dumni, że nam się to udało.” – tłumaczy Paweł Mizglaski, CEO w RTB Tracker.

„Bardzo cieszy nas obecność Riccardo App w gronie finalistów Bluetooth Breakthrough Awards. Z roku na rok zauważamy wzrost jakości i poziomu projektów konkursowych. Nasi finaliści pokazują, że połączenie Bluetooth Smart z Internetem Rzeczy faktycznie czyni nasze życie wygodniejszym, mądrzejszym i lepszym.” – mówi Mark Powell, Executive Director w Bluetooth SIG.