mobilna aplikacja raport furry mcommerce

Raport firmy Furry nie pozostawia wątpliwości – konsumenci coraz chętniej korzystają z zainstalowanych na swoich telefonach mobilnych aplikacji. Szczególnie często wykorzystują je do robienia zakupów.

W 2014 roku aplikacje z kategorii zakupy i lifestyle zostały użyte aż o 174% częściej, niż rok wcześniej. Jeżeli brać pod uwagę jedynie użytkowników urządzeń z systemem Android, ten wzrost wyniósł aż 220%.

Biznes i komunikacja wypierają rozrywkę

Nie tylko aplikacje zakupowe zanotowały tak dynamiczny wzrost popularności. Okazuje się, że konsumenci coraz częściej wykorzystują swoje smartfony i tablety również jako narzędzia do pracy i planowania dnia. Stały się one mobilnymi biurami. Stąd aplikacje z kategorii Utilities & Productivity zanotowały aż 121% wzrost w porównaniu do roku 2013. Na trzecim miejscu (wzrost o 103%) uplasowały się aplikacje pozwalające na komunikowanie się ze znajomymi bądź współpracownikami, oraz te umożliwiające korzystanie z mediów społecznościowych.

Co ciekawe, na drugim biegunie znalazły się mobilne aplikacje z szeroko pojętej kategorii rozrywka: oferujące gry, muzykę, czy dostarczające informacje z różnych branży. Dynamika wzrostu w tej kategorii jest najniższa.

Mobilne zakupy 24h

Raport firmy Furry przynosi także ciekawą analizę, kiedy i gdzie Amerykanie, a konkretnie użytkownicy Andorida, korzystają z mobilnych aplikacji zakupowych.

Okazuje się, że najczęściej włączają je w trakcie dnia (od godziny 9 do 13), a następnie wieczorem (19-21). Są jednak tacy, choć nieliczni, którzy korzystają z aplikacji zakupowych nawet w samym środku nocy. Konsumenci równie często włączają aplikacje w domu, jak i przebywając poza miejscem zamieszkania.

Miliardy z mobilnych aplikacji

Jak wynika z kolei z raportu firmy badawczej comScore, aplikacje zakupowe takich gigantów jak Google Play, Pandora, Netflix, Amazon.com czy eBay znalazły się wśród 25 najczęściej używanych aplikacji na urządzenia mobilne. Według prognoz, w 2014 roku tylko tych pięć aplikacji wygeneruje łącznie ponad 55 miliardów dolarów sprzedaży.

Z tego samego badania wynika, że czas jaki Amerykanie każdego dnia spędzają w internecie zwiększył się w 2014 roku o 24%. Na ten wzrost największy wpływ miały właśnie aplikacje mobilne. Czas przez jaki są używane każdego dnia zwiększył się o 52% licząc rok do roku.