Eventim Strategia Online

Ponad milion sprzedanych biletów na ponad pięć tysięcy wydarzeń muzycznych, sportowych i kulturalnych – tak spółka Eventim Polska podsumowuje rok 2014. Na nowy sezon wprowadza odświeżoną stronę internetową oraz aplikację na urządzenia mobilne.

Największe wzrosty sprzedaży odnotowano w kanale internetowym. W minionym sezonie aż 70% klientów dokonało zakupu za pośrednictwem sieci. W porównaniu do roku 2010, kiedy 37% użytkowników przy zakupie biletów na wybrane wydarzenie korzystało ze strony internetowej, jest to niemal dwukrotny wzrost.

Wzrost sprzedaży mobilnej

„Popularność zakupów biletów przez internet za pośrednictwem Internetu stale rośnie. Ma na to wpływ wiele czynników. Począwszy od komfortu i szybkości dokonywania zamówienia, a skończywszy na ciągle rosnącym dostępie Polaków do sieci, urządzeń mobilnych oraz wzrostu zaufania do tej formy zakupów” – komentuje Joanna Bączkowska, członek zarządu Eventim w Polsce.

W minionym roku strona Eventim odnotowała kilka milionów odsłon. Statystyki pokazują, że użytkownicy wchodzący na stronę najczęściej korzystali z komputerów (80%). W 20% zakupy dokonywane były przez urządzenia mobilne: smartfony i tablety. Biorąc pod uwagę płeć klientów nieznaczną przewagę mieli mężczyźni – 53% kupujących.

Nowy serwis internetowy

Co trzeci klient portalu Eventim pochodzi z województwa mazowieckiego, co dziesiąty jest mieszkańcem Małopolski. Po blisko 9% stanowią klienci z województwa śląskiego, wielkopolskiego oraz dolnośląskiego.

Eventim Polska Sprzedaz Online
Serwis internetowy Eventim Polska.

Na przełomie listopada i grudnia 2014 roku ruszyła sprzedaż biletów na sezon wydarzeń rozrywkowych w 2015 roku. W związku z tym wystartowała nowa strona internetowa Eventim Polska.

„Uruchomiliśmy funkcję dynamicznego wyszukiwania imprez, dzięki której w trakcie wpisywania nazwy, uzyskamy podpowiedź wydarzeń, które nas interesują. Oprócz tego nowa strona automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości urządzeń, z których korzystamy: komputera, smartfona czy tabletu” – tłumaczy Bączkowska.

Opcja Ticket Alarm

Nowością, która pomoże w sprawnym wyborze odpowiednich wydarzeń na kolejny sezon jest także aplikacja na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS. Daje ona możliwość zakupu biletów zarówno na koncerty, festiwale, sztuki teatralne jak i na wydarzenia sportowe.

Aplikacja mobilna eventim.
Aplikacja mobilna Eventim

Aplikację można zsynchronizować zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, dzięki czemu otrzymamy powiadomienia o zbliżających się wydarzeniach. Oprócz tego aplikacja daje możliwość oceniania i komentowania imprez, a także dzielenia się swoimi opiniami z innymi użytkownikami w mediach społecznościowych. Dzięki opcji Ticket Alarm otrzymamy także powiadomienie, o uruchomieniu sprzedaży biletów na koncert swojego ulubionego artysty.

Obrazy zamiast treści tekstowych

Dzięki zmianom strony, korzyści odczują także organizatorzy imprez. Obserwowany w internecie trend operowania obrazami zamiast prezentowania treści tekstowych, w przypadku nowej odsłony strony dystrybutora znalazł swoje odzwierciedlenie w zwiększeniu powierzchni przeznaczonej na grafiki promujące imprezy. W praktyce skutkuje on zwielokrotnieniem powierzchni przeznaczonej na promocję imprez na stronie Eventim, co znacznie skraca czas znalezienia przez klienta odpowiedniego wydarzenia.

Eventim w Polsce jest wiodącym dostawcą usług biletowych w Polsce. Oferuje bilety na wydarzenia rozrywkowe, sportowe i kulturalne dostępne do sprzedaży na stronie www, poprzez sieć ponad 560 punktów sprzedaży oraz na wielu stronach partnerskich. Eventim Polska należy w 100% do CTS Eventim AG & Co. KGaA.