Tesco

Zarząd Grupy Tesco podał wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2014/15. W Polsce Tesco zanotowało spadek w tym okresie o 2 proc. (sam okres świąteczny przyniósł spadek o 1,2 proc.).

W omawianym okresie sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii spadła o 4,2 proc. w Azji o 5 proc., a w Europie o 1,2 proc. (przy wzroście w okresie Bożego Narodzenia o 1 proc.). Sprzedaż całej Grupy spadła o 3,8 proc. (spadek o 0,6 proc. w okresie świątecznym), a sprzedaż międzynarodowa o 3,1 proc.

Sumując okres 19 tygodni roku obrotowego 2014/15 (trzeci kwartał + okres świąteczny) sprzedaż w Wielkiej Brytanii – spadek o 2,9 proc., Azji – spadek o 4,6 proc., Europie – spadek o 0,4 proc., sprzedaż międzynarodowa – spadek o 2,5 proc, i sprzedaż całej Grupy – spadek o 2,7 proc.

Czechy zanotowały wzrost o 3,9 proc., Węgry – 2,5 proc., Słowacja – spadek o 1 proc., Turcja – wzrost o 8,9 proc., a Irlandia – spadek o 6 proc.

Jak ostatnio skomentował Dave Lewis, prezes Grupy Tesco, na podstawową rentowność, wpływają trudne warunki biznesowe.

Przypomnijmy, Tesco jest czołową siecią detaliczną na polskim rynku. Aktualnie sieć tworzy ponad 450 super- i hipermarketów. Spółka oferuje także usługę zakupów z wykorzystaniem internetu. Zatrudnia 30 tys. osób i oferujemy produkty 1,5 tys. polskich dostawców. Brytyjska sieć działa obecnie na 12 rynkach, w Europie i Azji. Sprzedaż przez internet, poza Polską i Wielką Brytanią, prowadzona jest również w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Turcji, Malezji, Tajlandii, Chinach i Korei Południowej.