Fabryka Formy planuje przyspieszyć z inwestycjami w 2015 roku

Ireneusz Sęk założyciel i właściciel Fabryki Formy SA

Ireneusz Sęk założyciel i właściciel Fabryki Formy SA

O planach inwestycyjnych sieci klubów fitness Fabryka Formy redakcji Retailnet.pl mówi Ireneusz Sęk założyciel i właściciel Fabryka Formy SA.

Co udało się zrealizować w 2014 roku?

W ciągu ostatniego roku podwoiliśmy liczbę klubów i aktualnie możemy zaprosić naszych klubowiczów do dziewięciu placówek na terenie Polski. Co znaczące na skalę kraju, a może nawet Europy – w ciągu ostatnich dwóch miesięcy otworzyliśmy trzy nowe kluby fitness w odległych od siebie miastach – w Lublinie, w Toruniu i w Zielonej Górze. W naszych planach jest utrzymanie tego trendu wzrostu. Zgodnie z misją Fabryki Formy najważniejsze jest polepszenie jakości życia, a rosnące zapotrzebowanie galerii handlowych na kluby fitness świadczy nie tylko o rozwoju samej branży fitness, ale także o fazie progresu zdrowego stylu życia. Coraz częściej i więcej ćwiczymy, co prowadzi nie tylko do wzrostu rynku fitness, ale również do polepszania jakości życia polskiego społeczeństwa, a Fabryka Formy poprzez swój rozwój ma na to spory wpływ.

W ubiegłym roku sieć Fabryka Formy dynamicznie rozwijała się w centrach handlowych. Czy taką ekspansję planujecie podtrzymać również w przyszłym roku?

Zamierzamy utrzymywać trend wzrostowy i nawet przyspieszyć z inwestycjami. Do tego procesu jesteśmy dobrze przygotowani, zespół projektowy realizuje działania według przyjętej strategii rozwoju Fabryki Formy. W ramach szczegółowego opracowania kryteriów wejścia do galerii handlowej liczymy na zrozumienie przez zarządców galerii specyfiki biznesu jakim jest fitness klub. Realizujemy projekty rentowne i w ramach naszych przedsięwzięć – uwzględniając warunki najmu – dbamy o to, by bezpieczeństwo 10-cio letniej umowy nie było zachwiane w żadnym okresie najmu. Mamy świadomość, że wiele podmiotów z branży podchodzi do umów i warunków najmu zbyt optymistycznie, bez uwzględniania perspektywicznych wskaźników ekonomicznych i szeroko pojętego business planu.

Fabryka Formy

Fabryka Formy

Jako Fabryka Formy gwarantujemy centrom handlowym stabilizację, a jednocześnie dajemy gwarancję profesjonalizmu i ściągamy idealną grupę docelową dla każdego centrum handlowego. Nasz target – świadomy celów klubowicz, inwestujący w siebie staje się tym samym idealnym klientem dla galerii handlowej. Co warte podkreślenia, nie jesteśmy klubem dyskontowym, których sporo otwiera się również w Polsce, gdzie przy bardzo niskich cenach nie ma szans na zachowanie odpowiedniej marży, a w konsekwencji grozi to zachwianiem ekonomicznych podstaw długofalowego funkcjonowania. Mamy świadomość, że młody polski rynek fitness jest w trakcie intensywnego rozwoju i korzysta z dobrodziejstwa wiedzy jednie zagranicznych sieci. Wiemy jednocześnie, że nie da się przenieść wszystkich warunków i wzorców z zachodu, gdyż nasza siła nabywcza nie jest jeszcze na takim poziomie i przez wiele lat nie będzie jak na zachodzie, co skutkuje myśleniem, że jeśli ktoś nie ćwiczy, to nie płaci za karnet i tym samym kończy abonament. Na takiej mechanice bazują kluby dyskontowe i to jest zasadnicza różnica, dlatego nasz cel jak najwyższej jakości usług dla klienta, tak żebyśmy mogli zachować dzięki utrzymanym cenom nasze marże jest na ten moment jedyną słuszną strategią. Taka strategia daje gwarancje rentowności nam, Fabryce Formy i tym samym komfort galeriom handlowym, wynajmującym nam powierzchnie.

Reklama

Galeria Jurajska