Komputronik modernizuje i otwiera sklepy

Salon Komputronik

Obecnie sieć Komputronik odświeża salony, zmienia z franczyzowych na agencyjne, a także otwiera nowe punkty sprzedaży. O najbliższych planach redakcja Retailnet.pl rozmawia z Wojciechem Buczkowski, prezesem zarządu Komputronik SA.

W 2014 roku restrukturyzowaliście sieć sklepów?

Restrukturyzacja sieci Komputronik trwa nieustannie od wielu lat i prawdopodobnie będzie dalej następować. Chociaż restrukturyzacja kojarzy się z likwidowaniem jakiś negatywnych skutków. Takowe pojawiły się na przełomie roku 2008 – 2009, wówczas okazało się, że rynek zmierza w inną stronę. Jednak ten etap już zakończyliśmy. Obecnie optymalizujemy sieć, czyli powiększamy sklepy żeby zmieścić nowy asortyment, czasami przenosimy punkty do lepszych centrów handlowych, czy nawet zmieniamy lokalizację w ramach jednej galerii.

Czy jeszcze w grudniu zeszłego roku otwieraliście sklepy Komputronik?

Z końcem 2014 roku ruszyły dwa sklepy agencyjne oraz salon własny w bielańskim Parku Handlowym Auchan we Wrocławiu. W pierwszym kwartale 2015 roku planujemy otwarcie sklepu własnego w Szczecinie. Ponadto zwiększymy znaczącą powierzchnię salonu w Bielsku-Białej.

Czy w 2015 roku planujecie otwarcie sklepów typu Komputronik Megastore?

Obecnie raczej testujemy salony średniej wielkości od 200 do 300 mkw. Jednak obserwujemy rynek i niewykluczone, że w miastach średniej wielkości może uruchomimy punkt o powierzchni 600 mkw.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016