Agito sprzedaż online

Transfer akcji Agito do eMAG jest częścią procesu łączenia niektórych serwisów należących do Naspersa w Europie Środkowo-Wschodniej

Naspers zamierza dokonać strategicznych zmian w swoim portfolio biznesów e-tail aby zoptymalizować strukturę operacyjną. Transfer udziałów Agito do eMAG oznacza więcej korzyści dla klientów, ułatwi wprowadzanie innowacji produktowych oraz wspiera plany długofalowego rozwoju obu serwisów.

Transfer wiedzy e-tail

„Bliska współpraca z eMAG oznacza dla nas transfer unikalnej wiedzy, tak potrzebnej dla przyspieszenia rozwoju Agito. Cieszę się z planowanego wprowadzenia nowej wspólnej skalowalnej i znacznie wydajniejszej platformy sprzedażowej, co z pewnością przełoży się na większą efektywność działania naszego serwisu. Pozyskanie tak silnego regionalnego partnera jak eMAG dla mnie również wyraz uznania dla wysiłków zespołu i tempa rozwoju Agito w ciągu ostatnich kilku lat” – mówi Szymon Bujalski, Dyrektor Zarządzający Agito.

Transfer udziałów Agito do eMAG (właścicielem obu firm jest Naspers) nastąpi po otrzymaniu zgody ze strony UOKIK.

„Połączenie sił z regionalnym liderem e-tail jakim jest eMAG przyniesie duże korzyści naszym klientom i zaowocuje lepszym poziomem usług oraz bardziej atrakcyjną ofertą – zarówno pod względem oferowanych cen, jak i dostępnych produktów. Ponad 13 lat doświadczenia biznesowego eMAG zdobytego w wielu krajach regionu wzmocni pozycję Agito na polskim rynku ecommerce.” – zapewnia Szymon Bujalski.

Imperium grupy Naspers

Agito.pl zostało założone w 2002 roku jako jeden z pierwszych sklepów internetowych w Polsce. W ciągu ostatnich 12 lat, osiągnęło silną pozycję na rynku, oferując 150 tys. produktów w 12 kategoriach. Od czerwca 2012 Agito jest częścią grupy Naspers.

Sklep internetowy eMAG został założony 13 lat temu. Obecnie firma działa w 3 krajach – Bułgarii, Rumunii i na Węgrzech. eMAG – największy internetowy sklep w regionie CEE – oferuje ponad 250000 produktów od ponad 1000 różnych marek. Od 2012 roku Naspers posiada 75% udziałów w eMAG, a pozostałe 25% należy do jej założyciela Juliana Stanciu, który jest jednocześnie prezesem firmy.

Założona w 1915 roku, grupa Naspers jest globalną firmą działającą w ponad 130 krajach w obszarze internetu oraz mediów. Najważniejsze obszary aktywności formy to serwisy e-commerce (w tym np. serwisy ogłoszeniowe, sklepy internetowe, platformy transakcyjne, porównywarki cenowe oraz operatorzy płaności i inni usługodawcy internetowi), płatna usługi telewizyjne oraz tradycyjne media drukowane. Grupa posiada również mniejszościowe udziały w notowanych na giełdzie: chińskim serwisie społecznościowym Tencent oraz w Mail.ru.