Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

O wynikach finansowych Grupy Kapitałowej Gino Rossi za 2014 rok redakcja Retailnet.pl rozmawia z Tomaszem Malickim, prezesem zarządu Gino Rossi SA.

Czy jesteście zadowoleni z wypracowanej sprzedaży detalicznej za ubiegły rok zarówno dla marki Gino Rossi jak i Simple?

W 2014 roku sprzedaż detaliczna Gino Rossi wzrosła o 19 proc., a sprzedaż detaliczna Simple o 17 proc. w porównaniu do 2013 roku. Ubiegły rok był ważny szczególnie dla marki Simple, ponieważ wchodziły do sprzedaży kolekcje odzieży przygotowane przez nowy zespół projektantów. Wzrost sprzedaży Simple jest dla nas powodem do satysfakcji, ponieważ potwierdza, że nowa kolekcja została bardzo dobrze odebrana przez klientki. Bardzo zadowoleni jesteśmy także z wyników sprzedaży detalicznej Gino Rossi. Analizując sprzedaż w okresach miesięcznych widać, że markowe obuwie Gino Rossi jest bardziej odporne na wahania sprzedaży wywołane warunkami pogodowymi niż marki popularne.

Czy wypracowana wartość sprzedaży po włączeniach konsolidacyjnych za 2014 rok jest satysfakcjonująca dla firmy?

Według wstępnych wyników sprzedaży prognoza przychodów w 2014 roku został nieznacznie przekroczona. Wartość sprzedaży Grupy Gino Rossi w ubiegłym roku, po włączeniach konsolidacyjnych, wyniosła ponad 266 mln zł. Prognozowaliśmy natomiast 265 mln zł. Przypomnę, że w drugiej połowie ubiegłego roku podnosiliśmy prognozę przychodów i EBITDA na cały rok. Po bardzo dobrym dla Grupy Gino Rossi trzecim kwartale byliśmy skłonni do podniesienia prognozy jeszcze raz. Ostatecznie zostaliśmy przy założeniach osiągnięcia 265 mln zł skonsolidowanych przychodów i 21 mln zł EBITDA w 2014 roku. Prognozę na poziomie przychodów zrealizowaliśmy. Nie mogę jeszcze potwierdzić danych dotyczących zysku EBITDA, ale wszystko wskazuje, że również został zrealizowany.

W grudniu obydwie marki osiągnęły dobre wyniki sprzedaży. Dosyć znaczący wzrost zanotowała marka Simple. Czym było to spowodowane?

Wzrost sprzedaży Simple w grudniu o 47 proc. to głównie zasługa nowej kolekcji, która jest poszerzona i bardziej dopasowana do oczekiwań naszych klientek. Ponadto w grudniu wchodziła do sprzedaży oferta sylwestrowo-karnawałowa, która była uzupełnieniem sprzedaży w okresie świąteczno-noworocznym. Oczywiście wyprzedaże również miały wpływ na wzrost sprzedaży. Chciałbym podkreślić, że nie tylko ważna jest sprzedaż, ale także marża brutto, która w Simple wzrosła. W czwartym kwartale ubiegłego roku poziom marży brutto wyniósł 57,2 wobec 55,9 proc. w czwartym kwartale 2013 roku.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć Gino Rossi obejmuje ponad 80 salonów firmowych w Polsce i za granicą. Natomiast Simple Creative Products to ponad 54 salonów firmowych znajdujących się w najlepszych lokalizacjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.