ebay nowy serwis ecommerce

Do Grupy Media-Saturn należą dwie, znane również w Polsce, sieci sklepów ze sprzętem RTV/AGD – Media Markt i Saturn. Obie marki będą prowadziły na eBayu swoje niezależne sklepy. Łącznie w ofercie obu sklepów znajdzie się ponad 93 tys. produktów.

Produkty w ofercie online

“Dzięki obecności na eBayu zyskamy dostęp do ponad 16 mln potencjalnych klientów z rynku niemieckiego. To ciekawy i perspektywiczny kanał dystrybucji” – komentuje Wolfgang Kirsch, prezes zarządu Media-Saturn Germany. Spółka nie ukrywa, że w ciągu najbliższych trzech lat zamierza zwiększyć udział sprzedaży online z obecnych 7% do 10% całych obrotów.

Obie sieci zaprezentują na eBayu swoją pełną ofertę. Media Markt zaoferuje w swoim sklepie ponad 52 tys. produktów, a Saturn ponad 41 tys. Większość z nich będzie dostępna w trybie “buy it now”, czyli “kup teraz”, po z góry określonych cenach.

Klienci mogą wyszukiwać interesujących ich produktów albo wpisując odpowiednie hasło w wyszukiwarce, albo przechodząc na podstrony Media Markt bądź Saturn. Zakupów można dokonywać zarówno z komputerów stacjonarnych, jak również z urządzeń mobilnych. Zakupione przez eBay towary dostarczane są klientom pod wskazany adres.

ebay media markt niemcy

Grupa Metro stawia na omnichannel

Niemiecka Grupa Metro, do której należy również holding Media-Saturn, już wcześniej współpracowała z amerykańskim gigantem aukcyjnym. Takim przykładem jest działający od 2013 roku internetowy outlet marki Saturn, w którym użytkownicy eBaya mogą kupować m.in. produkty poekspozycjne.

Innym przykładem był uruchomiony przy współpracy z eBayem i PayPalem nowatorski “Inspiration Store”. Sklep, który łączy zalety zakupów online i offline, powstał w centrum handlowym Weserpark w Bremie. Będzie czynny jedynie do połowy stycznia 2015 roku.

Sklep ma 200 mkw. powierzchni, a w asortymencie znajduje się ok. 400 pozycji pochodzących z oferty eBay oraz należących do Grupy Metro sklepów Real, Media Markt i Kaufhof. Asortyment będzie się zmieniał co dwa tygodnie. Jego celem było zaprezentowanie możliwości jakie daje sprzedaż w kanale multichannel.

Grupa Metro jest jedną z największych firm zajmujących się handlem detalicznym na świecie. W portfolio Grupy wchodzą takie sieci jak Metro Cash&Carry, Real, Media Markt, Saturn oraz Galerie Kaufhof. Łącznie posiada ok. 2,2 tys. placówek w 32 krajach na świecie.

Tekst ukazał się w portalu Evigo.pl