Live chat software advice

Internetowy czat, infolinia, a może poczta elektroniczna – badanie przeprowadzone przez firmę Software Advice wskazuje, jaki sposób komunikowania się z biurem obsługi klienta jest dla kupujących najdogodniejszy.

Jedno jest pewne – współcześni konsumenci w trakcie dokonywania zakupów, zwłaszcza w sieci, oczekują sprawnej, szybkiej i kompetentnej pomocy.

Rolą sieci handlowych i usługodawców jest zapewnienie im takiej obsługi, najlepiej bez konieczności inwestowania dużych nakładów finansowych.

Przepływ informacji w e-commerce

Wraz z rozwojem e-commerce, na popularności zyskują internetowe czaty, dzięki którym konsumenci “na żywo” i w każdym momencie mogą skontaktować się z biurem obsługi klienta i uzyskać niezbędne informacje. To wymaga jednak zainstalowania m.in. specjalnej platformy internetowej, co jest czasochłonne i kosztowne. Pytanie, czy się opłaca.

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego na rynku amerykańskim przez firmę Software Advice, odpowiedź na to pytanie brzmi: “Tak”. Okazuje się bowiem, że aż 56% respondentów choć raz skorzystała już z internetowego czatu ze sprzedawcą, a 39% zrobiła to wielokrotnie.

software advice czat grafika
Jak często konsumenci korzystają z czatu

Szczególnie chętnie z tej opcji komunikowania się ze sprzedawcą korzystają młodzi konsumenci w wieku 18-34 lata. Im starsza osoba, tym rzadziej korzysta ona z internetowej rozmowy z biurem obsługi klienta.

Czat wygrywa dzięki szybkości

Firma Software Advice spytała również przedsiębiorców, którzy już wprowadzili usługę internetowego czatu, w jakich przypadkach klienci najchętniej z niej korzystają. Z ich odpowiedzi wynika, że za pośrednictwem czatu najczęściej zadawane są podstawowe pytania dotyczące ceny czy sposobu realizacji zamówienia. W przypadku bardziej szczegółowych informacji, konsumenci chętniej korzystają z infolinii bądź maili.

software advice czat raport
W jakich przypadkach konsumenci korzystają z czatu

Jaka jest największa przewaga internetowego czatu nad infolinią? To oczywiste – brak konieczności czekania na połączenie z konsultatntem. Konsumenci, niezależnie od wieku, wskazują także na większą wygodę takiej metody komunikowania się ze sprzedawcą. Doceniają to zwłaszcza młodzi klienci, przyzwyczajeni do szybkiego kontaktowania się poprzez czaty, smsy czy internetowe komunikatory.

Jak podkreślają przedsiębiorcy, taka forma komunikowania się jest dla klientów także mniej stresująca, niż bezpośrednia rozmowa przez telefon. Dzięki temu są bardziej skłonni do zadawania wszelkiego rodzaju pytań.