tesco google glass ecommerce

Rozwój sprzedaży online oraz usługi click and collect to dla Tesco zbyt mało. Sieć postanowiła pójść o krok dalej i wprowadziła możliwość zamawiania zakupów przy pomocy Tesco Grocery Glassware, czyli specjalnych okularów opartych na technologii rozszerzonej rzeczywistości. To pionierskie rozwiązanie na brytyjskim rynku.

Nad wprowadzeniem nowego rozwiązania Tesco Labs, czyli dział badawczy brytyjskiej sieci, pracował od kilku miesięcy. Testy zakończyły się sukcesem i od początku 2015 roku z innowacyjnego rozwiązania mogą już korzystać wszyscy posiadacze Google Glass mieszkający w Wielkie Brytanii i korzystający z usług sieci Tesco.

Synchronizacja z internetowym kontem

Działanie Tesco Grocery Glassware jest wbrew pozorom bardzo proste. Na początku należy ściągnąć aplikację MyGlass dostępną na system Android, iOS oraz komputery stacjonarne. Po jej zainstalowaniu, okulary są gotowe do użycia. Wystarczy je założyć i wypowiedzieć odpowiednią komendę: szukaj produktu, bądź skanuj kod kreskowy. System nie tylko znajduje szukany produkt, ale również wyświetla podstawowe informacje na jego temat: cenę oraz właściwości odżywcze.

Po znalezieniu i wybraniu poszukiwanego produktu, można dodać go do wirtualnego koszyka zakupowego. Działanie Tesco Grocery Glassware zsynchronizowane jest z kontem klienta w serwisie Tesco.com. Oznacza to, że ostateczne złożenie zamówienia odbywa się właśnie za pośrednictwem tego konta. Można tego dokonać albo poprzez aplikację mobilną, albo na komputerze.

Sektor modowy stawia na Google Glass

Z technologii Google Glass korzystają nie tylko przedstawiciele sektora FMCG. Przykładem może być francuska marka modowa Yves Saint Laurent. W tym przypadku technologia rozszerzonej rzeczywistości została wykorzystana w inny sposób. Klientka przychodzi do salonu, gdzie profesjonalny wizażysta nakłada jej makijaż.

Nie byłoby w tym nic odkrywczego gdyby nie fakt, że makijażysta pracuje w okularach Google Glass. Dzięki temu cały proces nakładania makijażu, wraz ze wszystkimi komentarzami i poradami eksperta, jest zapisywany i może potem zostać wysłany klientce za pośrednictwem maila. Dzięki temu rozwiązaniu odtworzenie potem danego makijażu w domu staje się o wiele prostsze.