Sklep Biedronka
Sklep Biedronka

Zarząd spółki Jeronimo Martins Polska SA zapowiada kolejne inwestycje w Polsce. Aktualnie w naszym kraju działa ponad 2, 5 tys. sklepów Biedronka w ponad 900 miejscowościach. I będzie więcej.

Trzeci kwartał 2014 roku Jeronimo Martins Polska SA, właściciel sieci Biedronka, zamknął liczbą 2527 placówek. Dokładne dane podsumowujące miniony rok będzie można poznać w pierwszym kwartale 2015 roku. Redakcja Retailnet jednak już teraz poznała plany spółki na kolejne lata.

– Wartość inwestycji w kolejnych trzech latach wyniesie 700-800 mln euro, z czego ok. 40 proc. zostanie przeznaczonych na istniejące sklepy, np. na ich odnawianie i rozwój Jeronimo Martins Polska SA – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska SA.

– Będziemy kontynuować rozwój, jednak biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą, w tym deflację, zdecydowaliśmy się skupić bardziej na sklepach już funkcjonujących. Ekspansja pozostanie naszym priorytetem, ale zmniejszy się liczba otwieranych sklepów w skali roku. Pozostaniemy liderem z nowym celem około 300 otwarć w ciągu najbliższych trzech lat – dodaje Alfred Kubczak.

Jeronimo Martins Polska SA współpracuje z ponad 500 polskimi partnerami handlowymi, a 9 na 10 produktów oferowanych w sieci sklepów Biedronka to produkty pochodzące z Polski. Jeronimo Martins w Polsce zatrudnia ponad 55 tys. pracowników. Od 1995 r. spółka zainwestowała w Polsce ponad 10 mld zł. Jeronimo Martins Polska S.A.