Biedronka ze wzrostem sprzedaży

Market sieci Biedronka

Market sieci Biedronka, fot. Philips Lighting

Jak poinformowała w raporcie firma Jeronimo Martins, sprzedaż w porównywalnych sklepach sieci dyskontowej Biedronka (like-for-like) w czwartym kwartale 2014 roku wzrosła o 0,3 proc.

Z raportu wynika również, że całkowite przychody Biedronki w tym okresie wzrosły o 9,4 proc. rdr do poziomu 2,24 mld euro. W ostatnim kwartale sieć zanotowała tym samym lepszy wynik sprzedaży porównywalnej niż kwartał wcześniej. Wtedy bowiem spadek sieci wyniósł 1,3 proc.

Jednak w całym 2014 roku sprzedaż porównywalna Biedronki spadła o 0,8 proc. w porównaniu z 2013 rokiem. Łączne przychody sieci w ubiegłym roku wyniosły 8,432 mld euro, co stanowi wzrost o 9,1 proc.

Na koniec 2014 roku sieć posiadała 2587 sklepów, które łącznie zajmowały 1,649 mln mkw. Rok wcześniej sieć liczyła 2393 dyskontów o łącznej powierzchni 1,5 mln mkw. W okresie październik-grudzień 2014 Biedronka otworzyła 62 nowe sklepy, a w całym roku łącznie rozpoczęło działalność 211 nowych lokalizacji. Firma zdecydowała się zamknąć 17 sklepów.

Z raportu wynika, że łączne przychody portugalskiej grupy Jeronimo Martins, właściciela Biedronki, wzrosły w minionym roku o 7,2 proc. do 12,7 mld euro.

Jak już informowaliśmy firma planuje kolejne inwestycje w Polsce.

– Wartość inwestycji w kolejnych trzech latach wyniesie 700-800 mln euro, z czego ok. 40 proc. zostanie przeznaczonych na istniejące sklepy, np. na ich odnawianie i rozwój Jeronimo Martins Polska SA – mówi w rozmowie z Retailnet Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych Jeronimo Martins Polska SA.

– Będziemy kontynuować rozwój, jednak biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą, w tym deflację, zdecydowaliśmy się skupić bardziej na sklepach już funkcjonujących. Ekspansja pozostanie naszym priorytetem, ale zmniejszy się liczba otwieranych sklepów w skali roku. Pozostaniemy liderem z nowym celem około 300 otwarć w ciągu najbliższych trzech lat – dodaje.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016