magento platforma e-commerce

Należąca do eBay Enterprise platforma Magento pozyskała nowych partnerów do swojego systemu hostingu w chmurze.

Kolejne dwie firmy, Microsoft Azure oraz Joyent, zostały tzw. Magento Hosting Partners, czyli dołączyły do grona firm hostingowych działającego w chmurze i oferujących swoje rozwiązania w partnerstwie z Magento. Wśród firm, które już wcześniej dołączyły do programu partnerskiego, znajdują się gracze tacy jak Rackspace i Peer1.

Hosting w chmurze a e-commerce

System Magento Hosting Partner to oferta dla firm, które zapewniają hosting w chmurze dla sprzedawców wielokanałowych i sklepów internetowych. Za pośrednictwem należącej do eBay platformy mogą oni docierać ze swoją ofertą do większej liczby klientów, prezentować ją wspólnie z Magento podczas targów i konferencji, brać udział w kampaniach marketingowych. Otrzymują też od Magento wsparcie techniczne i wsparcie w social media, a także liczne inne opcje. Rocznie partnerstwo kosztuje 50 tysięcy dolarów.

Rozwiązania w chmurze są ważnym elementem strategii na 2015 rok dla wielu sprzedawców wielokanałowych. Dzięki nim można szybciej uruchamiać nowe funkcje i dołączać większą objętość serwerów, co jest szczególnie istotne podczas intensywnych okresów sprzedażowych. Łatwiej jest też wchodzić ze sprzedażą na międzynarodowe rynki oraz ograniczać koszty hostingu.

„Nasi partnerzy zapewniają sprzedawcom na całym świecie ekonomiczną, elastyczną i bezpieczną infrastrukturę w chmurze.” – komentuje Craig Hayman, prezes eBay Enterprise. „Dzięki niej sprzedawcy zyskują większą kontrolę nad hostingiem i związanymi z nim procesami.”

Obecnie tysiące sklepów działających na Magento wykorzystują hosting w chmurze do usprawniania operacji handlowych. Należą do nich firmy takie jak Kendra Scott, znany sprzedawca z branży fashion. Jak twierdzą jej przedstawiciele, hosting w chmurze ułatwia im operacje podczas gorącego okresu świątecznego.

Partnerzy Magento

„Cenimy sobie łatwość, z jaką w momentach zwiększonego ruchu możemy zwiększyć objętość serwerów oraz szybko zrezygnować z niej w momencie, gdy przestaje być ona niezbędna. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniom oferowanym przez Rackspace.” – mówi Tria Foster, wiceprezes e-commerce w Kendra Scott Design.

Microsotf Azure to platforma chmurowa firmy Microsoft stworzona w modelu PaaS (Platform as a Service). Udostępnia ona mechanizmy pozwalające przetwarzać dane (Windows Azure Compute), a także je składować (Windows Azure Storage, SQL Azure). Firma została partnerem Magento w najdroższej taryfie „platynowej”.

Z kolei Joyent wybrał najtańszą opcję „srebrną”. Jest to firma oferująca rozwiązania IaaS (Intfrastructure as a Service) w chmurze dla szybko rozwijających się firm e-commerce. Rozwiązania Joyent projektowane są pod sklepy działające na Magento.