Salon Pako Lorente
Salon Pako Lorente

Pako Lorente, marka specjalizująca się w produkcji eleganckiej odzieży męskiej, planuje otwarcie w tym roku od 20 do 25 sklepów na terenie całego kraju. W planach spółki jest także ekspansja zagraniczna.

– Na 2015 zaplanowaliśmy otwarcie 10, może 12 punktów franczyzowych. Strategia zakłada pozyskanie nowych lokalizacji w centrach handlowych oraz przy głównych ulicach handlowych w miastach liczących minimum 30 tys. mieszkańców. Poszukujemy lokali o powierzchni od 80 do 120 mkw. Minimalny wkład własny na prowadzenie placówki franczyzowej to 50 tys. zł – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Rafał Chrapkowicz, prezes firmy Pako Lorente.

Poza ekspansją na rodzimym rynku, spółka planuje także poszerzenie swojej działalności o rynki zagraniczne.

– Aktualnie mamy 3 sklepy na Słowacji. Wszystkie są placówkami franczyzowymi. Z naszego punktu widzenia to najbezpieczniejsza forma wprowadzania nowej marki na obcy rynek. Na rynek słowacki wchodziliśmy ponad 2 lata temu otwierając pierwszy butik w Zwoleniu. Kolejne były sklepy w Bratysławie a ostatnio w Levicach. Aktualnie badamy rynek i szukamy atrakcyjnych lokalizacji. W planach jest także ekspansja w Czechach. Prowadzimy negocjacje z kilkoma centrami handlowymi. Zabezpieczyliśmy już jeden lokal w Pradze w Galerii Flora. Mamy bardzo dobrą lokalizację. Otwarcie salonu przewidziane jest w marcu 2015 roku – dodaje prezes firmy Pako Lorente

Sieć Pako Lorente w Polsce to aktualnie około 30 salonów. Sieć jest rozwijana w galeriach handlowych w całej Polsce. Wszystkie nowo otwierane salony marki będą mieć od 120 do 180 mkw. powierzchni.