Sieć Gino Rossi inwestuje w technologię beacon

gino rossi beacony ecommerceGrupa Gino Rossi, właściciel marki obuwniczej Gino Rossi i sieci odzieżowej Simple Creative Products, wdrożyła multikanałową platformę Synerise przygotowaną przez HG Intelligence.

“Platforma z rozbudowaną analityką beaconów została już wdrożona we wszystkich salonach Gino Rossi w Polsce. Wkrótce obejmie również salony sieci Simple Creative Products. Łącznie wdrożenie obejmie ponad 120 salonów” – komentuje Wojciech Chochołowicz, Dyrektor Marketingu Gino Rossi.

“Kampania marketingowa aplikacji Gino Rossi planowana jest na luty 2015 roku. Poszczególne funkcjonalności platformy testowane są na zasadzie testów A/B, w celu dogłębnego zrozumienia potrzeb naszych klientów​” – dodaje Wojciech Chochołowicz.

Testy A/B to metoda badawcza polegająca na porównaniu dwóch wersji np. strony internetowej celem wybrania tej wersji, która lepiej spełnia stawiane przed nią zadania. W tego rodzaju testach porównuje się zwykle funkcjonującą wersję strony (podstrony) z wersjami alternatywnymi (poprzednią lub nowszą).

Integracja działań online i offline

Stworzona przez spółkę HG Intelligence platforma Synerise to jedno z najbardziej kompleksowych rozwiązań dla biznesu (dużych, średnich i małych firm) pozwalające na integrację różnych kanałów wiedzy o organizacji, klientach oraz ich lojalności wobec marki (ambient intelligence). To znacznie ułatwia później podejmowanie strategicznych decyzji na temat działań marketingowych oraz sprzedaży.

“Synerise umożliwia szybką integrację np. systemów magazynowych, dostępności produktów, programów lojalnościowych oraz danych o klientach pochodzących zarówno z systemów do prowadzenia działań marketingowych (np. e-mail i sms marketing), a także aktywności w mediach społecznościowych i internecie. Dodatkowo platforma umożliwia tworzenie i rozwój programów lojalnościowych poprzez integrację z systemami POS, pozwalając na skuteczne przeprowadzenie transakcji w sklepach. Jest też miejscem, gdzie można zaprojektować skuteczną kampanie multikanałową (sms, push, beacon, wifi, email)” – wylicza Jarosław Królewski, Dyrektor Zarządzający HG Intelligence.

synerise gino rossi beacon ecommerce

Synerise analizuje zgromadzone dane poznając tym samym zachowania zakupowe klientów oraz łączy je z ich zainteresowaniami. Dzięki temu można sprawdzić na przykład, jak warunki atmosferyczne wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Umożliwia także zweryfikowanie dostępności konkretnych produktów w sklepach bez konieczności kontaktowania się ze sprzedawcą. Rozwiązanie przeznaczone jest przede wszystkim dla innowacyjnych i dużych marek.

“Wersja Synerise “Light” (jej premiera zaplanowana jest na luty 2015) skierowana jest dla mniejszych klientów, którzy chcą na własną rękę skonfigurować platformę” – informuje Jarosław Królewski.

Personalizacja oferty

Wdrożenie platformy Synerise przynosi korzyści nie tylko dla detalistów, ale również samych konsumentów. Kluczem jest synchronizacja danych online i offline. Grupa Gino Rossi jest pierwszą w Polsce marką, która wdrożyła tak rozbudowaną platformę działającą, na bazie technologii beacon, w czasie rzeczywistym i wykorzystującą mechanizmy marketing automation.

“Celem platformy jest przede wszystkim dostarczenie tylko tych informacji, których potrzebują klienci, którymi są zainteresowani i co najważniejsze w formie jaką respektują (permission marketing). Począwszy od szybkiej informacji w kwestii dostępności danego produktu w konkretnym sklepie, po liczne zniżki i dobrane dla klientów oferty, które nawiązują do historii ich zakupów offline & online” – podkreśla Jarosław Królewski.

Obecnie firma HG Intelligence prowadzi rozmowy na temat wprowadzenia swoich rozwiązań z kilkunastoma dużymi markami, w tym także za granicą.

Firma Gino Rossi powstała w 1992 roku w Słupsku. Zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Sieć Gino Rossi obejmuje ponad 80 salonów firmowych w Polsce i za granicą. Natomiast Simple Creative Products to ponad 54 salonów firmowych znajdujących się w najlepszych lokalizacjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.

Tekst został opublikowany na portalu Evigo.pl

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016