Sklep E.Leclerc
Sklep E.Leclerc

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, rosnącej konkurencji i niezbyt korzystnych nastrojów konsumenckich, w 2014 roku sieć handlowa E.Leclerc osiągnęła obroty na porównywalnym, co w roku ubiegłym poziomie. Całkowite obroty E.Leclerc w 2014 roku wyniosły 2,747 mld złotych.

Satysfakcjonujący wobec istniejącej sytuacji rynkowej wynik, udało się osiągnąć miedzy innymi dzięki wzrostowi o 1,73 proc. liczby klientów, co zniwelowało deflację cen żywności. Nastroje konsumenckie uległy znacznej poprawie i ożywieniu szczególnie w okresie świątecznym. Wpływ na stabilny obrót miały również prowadzone na szeroką skalę akcje promocyjne.

W 2014 roku oddano do użytku dwa nowe hipermarkety – w Kaliszu i Szczecinie, co wpłynęło na wzrost powierzchni handlowej sklepów do poziomu prawie 136 metrów kwadratowych. Polityka handlowa E.Leclerc oparta jest na konsekwentnie wdrażanej strategii stale poszerzanego asortymentu wysokiej jakości i niskich cenach, tworzeniu nowych działów, dbaniu o komfort zakupów.

– W tym roku przypada 20-ta rocznica powstania E.Leclerc. Cieszy nas fakt, że firma sukcesywnie się rozwija. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej utrzymujemy stabilny poziom obrotów  i rosnącą liczbę lojalnych klientów. Staramy się sukcesywnie poszerzać ofertę wzbogacając asortyment, ułatwiając naszym klientom robienie zakupów – mówi Jean-Philippe Magre, Prezes Zarządu E.Leclerc Polska.

E.Leclerc to pierwsza europejska sieć zrzeszająca niezależnych handlowców prowadzących pod wspólnym szyldem ponad 500 sklepów wielkopowierzchniowych we Francji i innych krajach europejskich. Ta najdłużej działająca w Polsce, bo już od 1995 roku, sieć super i hipermarketów, nie jest wielkim koncernem, tylko stowarzyszeniem niezależnych przedsiębiorców. Każdy sklep to odrębny podmiot – mała firma, robiąca wiele dla lokalnego rynku i płacąca podatki w kraju, w którym działa. W roku 2013 sieć E.Leclerc osiągnęła obroty w wysokości 2,749 mld złotych. Sieć E.Leclerc została laureatem prestiżowej nagrody branży retail i FMCG, Retailer of the Year 2011 oraz Retailer of the Year 2012 w kategorii Hipermarket. Obecnie zatrudnia ok. 6,5 tys. pracowników w 43 sklepach znajdujących się w 41 miastach na terenie 16 województw. Wszystkie sklepy marki Billa zakupione w 2010 roku od Rewe Group są obecnie niezależnie działającymi spółkami zarządzanymi przez polskich przedsiębiorców.