Platforma Answear.com w reponsywnej odsłonie

Multibrandowa platforma sprzedażowa Answear.com została ostatnio przebudowana. Projekt zrealizowany został przez wrocławską firmę Media Ambassador.

Firma Media Ambassador od początku projektuje wszystkie komponenty platformy, na której działa Answear.com. Jest to platforma dedykowana, od początku stworzona na potrzeby Answear.com.

Silnik wyszukiwania AJAX

Firma ta, działająca na rynku od 2000 roku, od niedawna projektuje sklepy internetowe dla sprzedawców z branży fashion. Jej klientami są największe sieci handlowe na polskim rynku, m. in. Urban City, a także należące do LPP marki Cropp i House.

answear.com sklep responsywny
Odnowiona wersja platformy Answear.com

Nowa wersja sklepu internetowego Answear.com jest responsywna, a jej wygląd jest spójny na wszystkich urządzeniach. Strona jest bardziej przejrzysta, intuicyjna w obsłudze, z odświeżonymi interfejsem, grafikami oraz typografią. Funkcje i elementy, które nie muszą być cały czas widoczne, zostały ukryte.

„Wdrożony został nowy silnik bazodanowy odpowiedzialny za katalog produktów oraz nowa technologia obsługująca wyszukiwanie, nawigowanie i filtrowanie asortymentu. Zwiększono wydajność tych procesów oraz także rozszerzono możliwości wyszukiwarki, dzięki czemu wyniki są bardziej precyzyjne. Zastosowana technologia jest rozwojowa i wkrótce pojawią się ciekawe rozszerzenia w działaniu wyszukiwarki.” – wyjaśnia Piotr Maciążka, e-commerce project manager w firmie Wearco, do której należy marka Answear.com.

Platforma Answear.com została również wyposażona w nowy silnik AJAXowy. Ta technika tworzenia stron internetowych umożliwia ich przeglądanie oraz interakcję użytkownika z serwerem bez konieczności przeładowywania całego dokumentu.

Nowa strona produktowa

„Nowy silnik umożliwił optymalizację działania serwisu po stronie przeglądarek. W efekcie można szybciej poruszać się po e-sklepie i płynniej filtrować produkty. Wzrosła szybkość działania serwisu i jesteśmy w stanie obsłużyć kilkakrotnie większy ruch w sklepie” – dodaje Piotr Maciążka.

Zmieniono również sposób wyświetlania listy produktów, tak aby użytkownik mógł szybciej poznać szczegóły i od razu widział, w jakich rozmiarach dostępne są ubrania i buty. Jest to tzw. funkcja quick view.

Zaszły też zmiany w nawigacji strony. Dodano nową zakładkę z markami „premium” oraz sekcję najczęściej wyszukiwanych marek i kategorii. Dodana została także opcja ukrycia marek, które klienta nie interesują.

Zmieniono również wygląd podstrony produktowej. Przedtem składała się ona z jednego zdjęcia, a opis produktu widoczny był po rozwinięciu. Teraz każda karta produktu posiada dwa duże zdjęcia oraz opis widoczny od razu. Została również dodana informacja o ostatniej sztuce danego rozmiaru, a także możliwość otrzymania powiadomienia o powrocie wyprzedanego rozmiaru do sklepu.

System Click and Collect

„W części systemu odpowiedzialnej za bazę produktową zastosowano technologię umożliwiającą  proste skalowanie, jeśli chodzi o zaplecze serwerowe. Ta część systemu może działać obecnie w chmurze, co daje niezwykłą elastyczność, konieczną przy projektach wspieranych bardzo szerokimi i intensywnymi kampaniami marketingowymi” – dodaje Piotr Maciążka.

Answear.com od kilku miesięcy działa w modelu click and collect. Wśród opcji dostawy, oprócz przesyłki kurierskiej DPD i GLS i paczkomatów oraz kiosków Ruch, udostępniono opcję bezpłatnego odbioru osobistego w salonie Answear.com w Kielcach oraz w salonach marki Medicine, również obsługiwanej przez firmę Wearco. Wszystkie dostawy obsługuje magazyn należący do Weraco, znajdujący się w Krakowie.

W sklepach stacjonarnych można również bezpłatnie dokonywać zwrotów. Uproszczono też procedurę zwrotów kurierem. Klienci nie muszą już drukować dokumentów przewozowych. Teraz kurier odbierający paczkę ma uzupełnione dokumenty ze sobą.

W Answear.com pojawiła się również opcja wysyłki do krajów Unii Europejskiej za pośrednictwem kuriera DPD. Wiąże się to z planami ekspansji zagranicznej. Niedawno uruchomiono czeską i słowacką wersję strony Answear.com, w tym roku firma Wearco planuje wejść na jeden lub dwa kolejne rynki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sklepy internetowe Weraco

W obszarze technologicznym warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt architektury systemowej rozwijanej przez Wearco. Firma prowadzi obecnie kilka e-sklepów, zarówno pod markami Answear (Answear.com, Answear.cz, Answear.sk), jak i swoich partnerów biznesowych (Medicine, Gino Rossi). Każdy z nich pracuje na własnej witrynie i bazie danych, ale wszystkie e-sklepy pracują na wspólnym repozytorium danych podstawowych.

„Mimo że sklepy, polski, czeski i słowacki są oddzielnymi projektami na różnych serwerach, obsługiwanymi przez kilka baz danych, to działają w jednym środowisku. Mają wspólną kartotekę produktów, wspólne repozytorium zdjęć i plików video, wspólne dane o stanach magazynowych. Dzięki temu łatwiej jest nimi spójnie zarządzać, a pełna oferta magazynowa może być dostępna jednocześnie we wszystkich serwisach.” – wyjaśnia Piotr Maciążka.

To rozwiązanie umożliwia także firmie Wearco prowadzenie sklepów dla marek Medicine i Gino Rossi. Serwisy funkcjonują równolegle z Answear.com w oparciu o wspólny stan magazynowy. Jak zapowiada Piotr Maciążka, w najbliższym czasie pod skrzydłami Wearco pojawi się co najmniej jeden nowy internetowy sklep mono-brandowy.

Answear.com to multibranowy sklep internetowy, który w swojej ofercie ma ubrania, obuwie oraz dodatki ponad 200 najmodniejszych światowych marek (m.in. Diesel, Mango, Lee, Wrangler, Desigual, Guess Jeans, Hilfiger Denim, Simple). Wszystkie produkty wysyłane są do klientów w ciągu 24 godzin.