Rośnie sprzedaż grupy AmRest
Rośnie sprzedaż grupy AmRest

Według wstępnych wyników sprzedaż grupy AmRest wyniosła w czwartym kwartale 2014 roku 799,6 mln złotych, co stanowiło 9,5 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 13,9 proc.

Sprzedaż wygenerowana w dywizji CEE wyniosła w czwartym kwartale 2014 roku 470,8 mln złotych, czyli o 7 proc. więcej, niż w czwartym kwartale 2013 roku. Sprzedaż tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 8 proc.

W czwartym kwartale 2014 roku przychody dywizji rosyjskiej były porównywalne z czwartym kwartałem ubiegłego roku i wyniosły 103,2 mln złotych. W walucie lokalnej przychody wzrosły o 31,7 proc.

Sprzedaż na rynku hiszpańskim w czwartym kwartale 2014 roku wyniosła 174 mln złotych, przekładając się na 15,7 proc. wzrost w stosunku do zeszłego roku (14,9 proc. wzrost w walucie lokalnej).

Przychody dywizji Nowe Rynki wyniosły w czwartym kwartale 2014 roku 51,7 milionów złotych i były o 41,4 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (31,5 proc. wzrost w walutach lokalnych).

Wyniki wstępne zawierają pewne szacunki wynikające ze specyfiki w obszarze rozliczeń kosztów łańcucha dostaw.

Od 1993 roku AmRest rozwija portfolio marek – KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest też właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje zarządzane przez spółkę, jak i poprzez franczyzę. Niedawno do portfolio AmRest dołączyły dwie doskonale prosperujące chińskie marki: Blue Frog i KABB.

AmRest prowadzi działalność w 12 krajach – Polska, Czechy, Węgry, Rosja, Serbia, Bułgaria, Chorwacja, Hiszpania, Francja, Niemcy, Chiny i Stany Zjednoczone. Prowadzi siec 801 restauracji. W Polsce działa 191 restauracji sieci KFC, 59 lokali Pizza Hut, 38 Burger King oraz 38 kawiarni Starbucks.