hybris e-commmerce platofrma

Firma hybris, należący do SAP dostawca platform handlowych, została uznana za lidera wśród producentów rozwiązań handlowych B2C w najnowszym raporcie na temat handlu B2C firmy Forrester Research.

Według raportu „The Forrester Wave: B2C Commerce Suites, Q1 2015,” obecnie niewiele firm poszukuje prostych platform e-commerce. Organizacje zajmujące się handlem w internecie oczekują zaawansowanych narzędzi pozwalających na realizację strategii omnichannel i merchandisingu online. Dlatego też inwestują w pakiety technologii handlowych producentów oferujących oprócz kluczowych funkcjonalności handlowych, systemy do zarządzania zamówieniami (OMS), zarządzania obsługą klienta, a także informacjami o produktach (PIM).

Zarządzanie w e-commerce

„Wraz z większymi oczekiwaniami konsumentów, rosną potrzeby sprzedawców online. Stąd też konieczne jest by mogli korzystać już teraz z rozwiązań które sprostają wymogom handlu przyszłości. Dzięki hybris, które jest kluczowym elementem portfolio produktów SAP Customer Engagement and Commerce, mają taką możliwość” – powiedział Ariel Lüdi, dyrektor generalny hybris.

„Sukces jaki osiągnęliśmy w sektorze detalicznym wynika z naszej koncentracji na rynku handlu B2C. Cieszymy się, że w tak szybko rozwijające się branży, nasze technologie dla handlu są w dalszym ciągu uznawane za najlepsze” – dodaje Lüdi.

Jak podaje raport: „hybris osiągnęło znaczny wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy od kiedy zostało przejęte przez SAP. Tak dobre rezultaty wynikają z kilku czynników:

  • wartość podstawowej oferty platformy hybris (integracja systemu PIM, e-commerce, zarządzania obsługą klienta i OMS na jednej, Nowoczesnej platformie) pozostaje niezmienna od czasu przejęcia;
  • obecni klienci SAP ERP nabierają zaufania do integracji rozwiązań hybris i SAP ERP;
  • globalny zasięg  firmy SAP w znacznym stopniu napędza sprzedaż w regionie APAC (Azja-Pacyfik) i na innych rynkach wschodzących;
  • silna sieć dostawców usług współpracujących z hybris;
  • specjaliści SAP proponują swoim klientom dołączenie rozwiązań hybris do dotychczasowego portfolio używanych produktów”.

Ponadto, Forrester w swoim raporcie stwierdza, że chociaż rynek technologii handlowych jest już dojrzały, to jego wartość tylko w Stanach Zjednoczonych wzrośnie prawie dwukrotnie z poziomu 1,2 miliarda dolarów w roku 2014 do 2,1 miliarda w roku 2019. Pomimo znacznego nasycenia technologii handlowych wśród takich branż jak produkty konsumenckie i detal, znacząca większość z przewidywanego wzrostu w ciągu kolejnych pięciu lat będzie napędzana przez replatforming.

Klienci hybris

Jest on podyktowany koniecznością zwiększenia skalowalności funkcjonujących technologii sprzedawców internetowych i koncentracją producentów na cyfrowych kanałach direct-to-consumer (DTC). Idąc dalej, wpływ na wzrost w tym opisywanym segmencie rynku mają inwestycje sprzedawców online w rozwiązania PIM, OMS, zarządzanie obsługą klienta, zaawansowaną personalizację, silniki rekomendacji i inne aplikacje poprawiające obsługę sklepów internetowych i wpływające na wzrost konwersji.

Rozwiązania hybris wykorzystywane są w celu pozyskiwania, utrzymania i powiększania bazy klientów światowych liderów takich jak 3M, ASICS, Bridgestone, EE, Galeries Lafayette, Johnson & Johnson, Levi Strauss & Co, Nestlé, Nespresso, Nikon, Rexel, Samsung Electronics, Ted Baker, Tommy Bahama, W.W. Grainger.

Produkty hybris stanowią kluczowy element pakietu Customer Engagement and Commerce firmy SAP, wraz z rozwiązaniami SAP Cloud for Sales, SAP Cloud for Service,  SAP Cloud for Marketing i SAP Cloud for Social Engagement, oferują platformę i narzędzia biznesowe do tworzenia całościowego obrazu konsumenta we wszystkich kanałach sprzedaży.