Kolekcja Greenpoint
Kolekcja Greenpoint

Marka Greenpoint w 2014 roku zanotował spory wzrost sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego. Sprzedaż w okresie styczeń – grudzień 2014 r. była o 49,5 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Największą sprzedaż zanotowano w drugiej połowie roku – wzrost o 67,4 proc. względem 2013 roku.

Właścicielem marki Greenpoint i sieci salonów o tej samej nazwie jest krakowska spółka Fandango. Oferta marki odzieżowej Greenpoint skierowana jest do kobiet powyżej 25 roku życia. Asortyment sklepu internetowego odpowiada ofercie dostępnej w tradycyjnych sklepach marki. Dzięki zakładce outlet klienci sklepu internetowego mają również dostęp do towaru outletowego.

Spółka w zeszłym roku otworzyła już kilka sklepów własnych, m.in. w Brodnicy (Galeria Brodnica), Siedlcach, w Galerii Bursztynowej w Ostrołęce, w Galerii Brama Mazur, w Jastrzębiu Zdroju (Galeria Jastrzębie), w Galerii Warmińskiej w Olsztynie, CH Rywal w Białej Podlaskiej oraz w Galerii Inbag w Bartoszycach.

Greenpoint funkcjonuje na polskim rynku od 2002 roku. Obecnie pod jej szyldem działa 75 salonów, z czego większość to sklepy własne, 17 franczyzowych oraz 4 sklepy typu outlet zlokalizowane w Krakowie, Sosnowcu oraz w Białymstoku. Wyłącznym dystrybutorem marki jest krakowska spółka Fandango Poza sprzedażą tradycyjną firma prowadzi od 2012 roku sklep internetowy www.greenpoint.pl. Spółka Fandango w 2005 roku wprowadziła system franczyzowy i obecnie 30 proc. sklepów sieci jest prowadzona przez partnerów franczyzowych. Średnia powierzchnia sklepów sieci Greenpoint to od 80 do 120 mkw.