Szachownica

Spółka Joart, do której należy sieć salonów odzieżowych Szachownica planuje kolejne otwarcia w centrach handlowych. W 2015 roku firma w dalszym ciągu skupiać się będzie na otwarciach w średnich i mniejszych miastach.

– Ogólny zarys planu ekspansji na 2015 rok przygotowany jest od dawna, jednak na wskazanie konkretnych miast, w których pojawimy się w tym roku, jest nieco za wcześnie. Nasza marka obecna jest już niemal w każdym dużym mieście, ale widzimy ogromny potencjał w średnich i mniejszych miastach. W szczególności tam chcemy dotrzeć do naszych klientów – mówi dla Retailnet Artur Kuczyński, prezes firmy Joart SA.

Rozmowy już trwają

– Cały czas poszukujemy dogodnych lokali w cieszących się popularnością centrach handlowych na terenie całej Polski i negocjujemy umowy na nowe sklepy. W konsekwencji, w 2015 roku, do naszej oferty dołączą kolejne lokalizacje, o czym niebawem z przyjemnością poinformujemy – dodaje Artur Kuczyński.

Tylko w 2014 roku firma łącznie otworzyła 12 nowych sklepów. Tylko w grudniu Szachownica uruchomiła 3 nowe sklepy – w galeriach w Dębicy, w Zamościu oraz w Nowym Sączu.

Ważne są jakość i cena

Firma nie obawia się też konkurencyjnych marek z Polski i zza granicy, które regularnie otwierają swoje salony w centrach handlowych.

– Do Polski wchodzą kolejne międzynarodowe sieci, wśród których są również te, stanowiące naszą bezpośrednią konkurencję. Naszym celem jest zatem dalsze wzmacnianie naszej pozycji na rynku poprzez utrzymanie możliwie najkorzystniejszego stosunku jakości do ceny odzieży i jak najlepszej jakości obsługi. W roku 2015 zamierzamy również zwiększyć dotychczasowy poziom wydatków na marketing i reklamę – twierdzi prezes firmy.

Szachownica to ogólnopolska sieć sklepów odzieżowych, oferująca odzież damską, męską i dziecięcą oraz akcesoria. Firma działa na polskim rynku od 2002 roku. Oprócz salonów stacjonarnych firma prowadzi również sprzedaż produktów online za pośrednictwem własnego sklepu internetowego.