Smyk utrzyma dynamikę rozwoju

Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.

Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.

– Plany rozwoju sieci Smyk zakładają otwieranie kilkunastu sklepów w ciągu roku.
W minionym udało się zrealizować te założenia – otworzyliśmy 13 sklepów, m.in. we Wrocławiu, Starachowicach, Sochaczewie czy Pile. Rynek produktów dla dzieci w Polsce posiada duży potencjał, który umożliwia nam ciągły, dynamiczny rozwój – mówi portalowi Retailnet.pl Marek Janeczko, Chief Operating Officer, Członek Zarządu Grupy Smyk.

Ile obecnie działa sklepów Smyk?

Obecnie sieć liczy 147 sklepów Smyk, z czego 114 działa w Polsce. Ponadto, w skład Grupy Smyk wchodzi 61 sklepów Spiele Max działających w Niemczech. Co do rezultatów sprzedaży tradycyjnie zostaną one podane w ramach oficjalnego sprawozdania finansowego Grupy EM&F.

Czy w 2014 roku rozwój był prowadzony w Polsce i za granicą?

W ubiegłym roku skupiliśmy się na rozwoju w Polsce oraz optymalizacji działalności sklepów zagranicznych.

Czy planujecie kolejne otwarcia sklepów w 2015 roku?

Zakładamy utrzymanie dynamiki rozwoju na dotychczasowym poziomie.

Kiedy najbliższe otwarcia sklepów i w jakich lokalizacjach?

W pierwszej połowie roku otworzymy sklepy w Elblągu, Jeleniej Górze i Starogardzie Gdańskim. W drugiej połowie roku planujemy kolejne otwarcia.

Jakie jeszcze miasta was interesują pod względem ekspansji?

Naszym założeniem jest docieranie z naszą ofertą do możliwie dużej liczby rodziców dzieci w wieku 0-14 lat, dlatego na mapie naszych inwestycji coraz częściej znajdują się nie tylko lokale wzmacniające obecność i dostępność marki w największych miastach Polski, ale i otwarcia sklepów w mniejszych miejscowościach, takich jak Sochaczew, Piła czy Kutno, gdzie rozpoczęliśmy działalność w ostatnich miesiącach.

Czy prowadzicie działania optymalizujące sieć sklepów?

Optymalizacja działań sklepów jest w naszej grupie procesem ciągłym. Zmieniają się m.in. wymagania klientów oraz środowisko biznesowe, a my odpowiadamy na te wyzwania na bieżąco. Obecnie jesteśmy skupieni na rozwoju sieci w Polsce oraz umocnieniu naszej pozycji konkurencyjnej na rynkach zagranicznych.

Smyk to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci, wchodząca w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Jej historia sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dynamiczny rozwój sieci Smyk rozpoczął się w roku 2000, kiedy powołano samodzielną spółkę: Smyk sp. z o.o. Smyk to sieć sklepów oferujących zabawki, akcesoria oraz ubranka dla dzieci w wieku 0-14 lat. W sklepach sieci klienci mogą znaleźć produkty znanych marek, a także marki własne Smyka: Cool Club i Smiki.

 

Reklama

Galeria Jurajska