Ewa Szmidt-Belcarz, Empik
Ewa Szmidt-Belcarz, Empik

2 lutego 2015 roku Ewa Szmidt-Belcarz obejmie funkcję prezesa zarządu Empik sp. z o.o. Zastąpi na tym stanowisku pana Olafa Szymanowskiego, który zakończył współpracę ze spółką i Grupą Empik Media & Fashion SA.

Ewa Szmidt-Belcarz stanie na czele spółki Empik z misją sfinalizowania prowadzonych od pewnego czasu zmian modelu biznesowego firmy.

Doświadczenie

Zanim dołączyła do spółki Empik, Ewa Szmidt-Belcarz zajmowała stanowisko partnera w McKinsey & Company, gdzie kierowała Pionem Sprzedaży Detalicznej i Dóbr Konsumenckich, z sukcesem doradzając wielu firmom w kształtowaniu strategii marketingowo-sprzedażowej, poprawie efektywności operacyjnej oraz w programach transformacji w Polsce i regionie. Ewa Szmidt-Belcarz została awansowana na stanowisko globalnego Partnera w McKinsey & Company, jako pierwsza kobieta w historii polskiego biura firmy. Wcześniej zajmowała różne stanowiska w pionach marketingu firm działających na rynku dóbr konsumenckich w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii. W latach 2006-2007 pracowała w Cadbury Trebor Bassett, oddziale Cadbury Schweppes w Wielkiej Brytanii, gdzie zajmowała się największą na rynku brytyjskim marką czekolady – Cadbury Dairy Milk. W latach 2005-2006 w niemieckiej centrali Schwarzkopf & Henkel zarządzała rozwojem marek portfelowych na rynkach międzynarodowych (m.in. Francja, Hiszpania, Niemcy oraz kraje CEE). W latach 2004-2005 pełniła funkcję Menedżera Produktu w polskim oddziale L’Oreal.

Wykształcenie

Posiada podwójny dyplom magistra Wydziału Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz CEMS Master in International Management ze Szkoły Głównej Handlowej oraz London School of Economics, jak również dyplom MBA renomowanej uczelni INSEAD we Francji.