Instagram generuje rekordowe zaangażowanie

Dwa trendy wskazują na to, że Instagram będzie dla amerykańskich sprzedawców artykułów spożywczych kurą znoszącą złote jaja. Po pierwsze, lawinowo rośnie popularność serwisu, a po drugie, publikowanie zdjęć rozmaitych potraw staje się coraz modniejsze – pisze Bill Sussmann, prezes firmy Collective Bias.

Wartość Instagrama jest obecnie wyceniana na 35 miliardów dolarów, a swoją popularnością serwis prześcignął już Twittera. Obecnie korzysta z niego już ponad 300 milionów aktywnych użytkowników. Jak zauważa Bill Sussmann, Instagram oferuje sporo możliwości sprzedawcom z branży spożywczej, ponieważ powstała moda na publikowanie w serwisie zdjęć jedzenia.

Marketingowy złoty strzał

Dzięki Instagramowi, sprzedawcy artykułów spożywczych mogą inspirować, angażować i przyciągać potencjalnych klientów. Wizualny charakter serwisu oraz to, że użytkownicy lubią oglądać, komentować i publikować zdjęcia fantazyjnych potraw to swoisty marketingowy samograj.

Bill Sussmann radzi więc sklepom spożywczym, by wykorzystywały to narzędzie i publikowały miłe dla oka potrawy, czy zakąski, wraz z przepisami. Oczywiście, składniki powinny być dostępne w ich ofercie. Na przykład dobrej jakości zdjęcie potraw na przyjęcie urodzinowe, czy zrealizowany przepis świąteczny wraz z listą produktów to dobry sposób zarówno na zwiększenie zaangażowania, jak i sprzedaży.

Jak linkować do bloga

Pytanie brzmi, gdzie publikować bardziej obszerne treści, takie jak przepisy kulinarne, bez przeciążania ekranów smartfonów zbyt długim tekstem. Niestety, w obecnym kształcie Instagram nie daje możliwości dołączania klikalnych linków.

Można to obejść na kilka sposobów. Po pierwsze, profil firmowy zawiera miejsce na adres www, który można w każdej chwili edytować. Jeśli przepisy i wskazówki, do których się odnosisz, są publikowane np. na firmowym blogu, podlinkuj go do swojego profilu. W sytuacji gdy przepisy są na różnych stronach, zmieniaj adres na profilu i odsyłaj do niego użytkowników w każdym nowym poście. Jeśli jednak zamieszczasz link w podpisie pod zdjęciem, pilnuj aby był to link skrócony. Poza tym publikuj też zdjęcia i przepisy na Facebooku i Twitterze, gdzie można link wkleić w post.

Nawiązać relacje z klientem

Poza tym, wykorzystaj możliwości, jakie dają krótkie filmy. Na Instagramie można publikować materiały wideo nie dłuższe niż 15 sekund. Dzięki temu użytkownik jest w stanie obejrzeć całość po prostu przeglądając swoją tablicę. Jeśli organizujesz jakiś event kulinarny, jak chociażby degustację win, nagraj fragment i zamieść na Instagramie. Zachęci to do udziału w kolejnych wydarzeniach oraz zwróci większą uwagę na Twój sklep.

Firmowe konto na Instagramie zakłada się przede wszystkim po to, by nawiązać relację ze swoimi klientami. Daj im więc możliwości nawiązania interakcji z Twoim profilem: organizuj konkursy fotograficzne z hashtagami, które można śledzić, doceniaj kreatywność. Zrób konkurs na potrawę ze składników dostępnych w Twojej ofercie. Stosuj jak najmniej reguł i pozostawiaj jak najwięcej wyobraźni swoich klientów.

Marka z osobowością

Stosuj przejrzyste zasady, według których wygrywa post, który otrzyma najwięcej lajków bądź komentarzy. Udostępniaj zwycięskie zdjęcia, podkreślając uczestnictwo i zaangażowanie swoich fanów.

W dzisiejszym świecie ludzie uwielbiają publikować wszystko i na każdym kroku. Wrzucają zdjęcia z wycieczek, a także fotografie potraw, które właśnie zamierzają zjeść. Zachęcaj fanów do tagowania Twojej firmy na zdjęciach potraw z przepisów, które publikujesz, zdjęć z imprez, na które przygotowali potrawy ze swoich składników, bądź „selfie” wśród półek w sklepach Twojej sieci. Publikuj tygodniowe bądź miesięczne podsumowania złożone z ulubionych zdjęć. Dawaj klientom jak najwięcej powodów, by wspominali o Twojej marce w swoich postach.

Ostatnią radą, którą daje sieciom spożywczym Bill Sussmann, jest to, żeby dzielić się aktywnością związaną z życiem firmy. Jeśli Twoja marka została wyróżniona – zrób zdjęcie z rozdania nagród i wrzuć je na Instagram. Podobnie, informuj o swojej działalności charytatywnej. Konsumenci chętniej utożsamiają się z marką, która ma osobowość i charakter. Instagram to świetne miejsce, żeby je pokazać.