dhl polska ecommerce

DHL Parcel Polska, jako pierwsza organizacja krajowa będąca częścią DHL Parcel Europe, od stycznia 2015 roku prezentuje swoją ofertę oraz umożliwia nadawcom i odbiorcom przesyłek krajowych dwustronną komunikację poprzez globalną stronę DHL www.dhl.com.pl.

„Udostępniliśmy naszym klientom przejrzyste i proste narzędzia dedykowane wyłącznie usługom i produktom DHL Parcel Polska. Zapewnia to wygodę w korzystaniu z oferowanych rozwiązań – ułatwia m.in. składanie zamówień i ich realizację w przypadku różnego rodzaju paczkowych przesyłek krajowych, z bieżącą możliwością sprawdzenia ich statusu. Jako firma usługowa kładziemy duży nacisk na udoskonalanie i rozwijanie naszej oferty i stałe  dostosowanie jej do potrzeb rynku, a zwłaszcza rynku e-commerce ” – podkreśla Robert Sulich, dyrektor ds. marketingu DHL Parcel Polska.

Nowe usługi online

Pod adresem dhl.com.pl znajduje się przejrzysta i funkcjonalna witryna, na której klienci mają dostęp m.in. do e-narzędzi i aplikacji do zamawiania kuriera, mogą także przeczytać najważniejsze aktualności dotyczące DHL Parcel oraz zapoznać się z pełną ofertą firmy.

dhl parcels polska strona internetowa
Witryna DHL

DHL Parcel Polska udostępnia bezpłatnie szereg usług szczególnie atrakcyjnych dla rynku e-commerce, w tym:

  • osobisty odbiór w punkcie DHL Parcelshop, jednego z kilkuset partnerskich punktów współpracujących z DHL Parcel, w których przesyłka może być odebrana w dowolnie wybranym przez odbiorcę czasie;
  • doręczenie do sąsiada, czyli pod adres alternatywny, wskazany przez odbiorcę, gdyby nie było go w domu w momencie przyjazdu kuriera;
  • powiadomienia e-mail/sms, za pomocą którego odbiorca otrzymuje informację o nadaniu przesyłki oraz o przewidywanym terminie jej doręczenia.

Nowa strategia logistyczna

W kwietniu 2014 roku przedstawiciele Deutsche Post DHL ogłosili, że firma opracowała nową strategię rozwoju. Według oświadczenia spółki, głównymi czynnikami napędzającymi wzrost w nadchodzących latach będą sprzedaż transgraniczna oraz e-commerce.

Zgodnie z nowymi założeniami, nazwanymi przez DHL „Strategy 2020: Focus.Connect.Grow”, niemiecki gigant logistyczny skupi się głównie na wzmocnieniu swojej pozycji na rynkach rozwijających się oraz rozwoju usług dla e-commerce. Zmiany wynikają ze strategii globalnej DP DHL 2020 podyktowane są decyzją Grupy o rozwoju usług dla sektora e-commerce na najważniejszych rynkach europejskich, wśród których znajduje się Polska.

„Branża e-handlu, mimo że rozwija się w dużym tempie, charakteryzuje się także wysokim wzrostem oczekiwań klientów, zwłaszcza w kontekście elastyczności usług kurierskich. Ponieważ postępująca cyfryzacja wymusza zmiany w naszym sektorze, nowe okazje i nowe modele biznesowe będą pojawiać się coraz częściej” – czytamy w oświadczeniu firmy.

DHL Parcel Polska powstała własnie jako odpowiedź Deutsche Post DHL na wyzwania krajowego rynku paczkowych przesyłek kurierskich i rozwój usług w obszarze e-commerce.