W.Kruk: zakupom drogiej biżuterii musi towarzyszyć odpowiedni customer experience

Butik Rolex

Butik Rolex

Rynek luksusowej biżuterii w Polsce jest blisko trzykrotnie większy niż rynek luksusowych zegarków (odpowiednio z 86 mld zł i 82 mld zł w 2014 roku) – wynika z raportu KPMG. Podobną zależność można obserwować w innych krajach rozwiniętych – Amerykanie, Francuzi czy Niemcy także wydają więcej na luksusową biżuterię niż zegarki. Odwrotnie jest natomiast w Chinach.

Analiza rynkowa wykazuje, że w Polsce rynek biżuterii luksusowej będzie notował systematyczne wzrosty, bowiem coraz więcej Polaków traktuje zakup ekskluzywnej biżuterii jako inwestycję. Na polu sprzedaży luksusowych produktów niezwykle istotny jest tzw. customer experience, czyli pozytywne doświadczenia zakupowe klienta. Coraz mniej klientów wybiera też produkty ze względu na samo logo marki.

– Nabywca dóbr luksusowych wymaga produktu dopracowanego w najmniejszym szczególe. Samo logo już nie wystarczy, nie chodzi o emanowanie marką wprost, lecz o jakość, detale i precyzję wykonania, które odczuwa się w każdym pojedynczym wyrobie. Zakupom dóbr luksusowych musi także towarzyszyć odpowiednia oprawa i wyjątkowe doświadczenie – mówi Radosław Jakociuk, wiceprezes zarządu Vistula Group, do której należy marka jubilerska W.Kruk.

– Dlatego tak ważne jest, aby sprzedaż reprezentowała najwyższy poziom dostosowany do potrzeb wymagających klientów. Na rynku jubilerskim istotne jest, aby każda sztuka biżuterii przechodziła indywidualnie przez ręce złotników i otrzymała odpowiednią atencję. W W.Kruk, najstarszej marce jubilerskiej w Polsce, która w 2015 roku obchodzi 175-lecie istnienia, Klient ma poczucie jakości i wyjątkowości w całym procesie zakupowym, od kontaktu z doradcą po codzienne obcowanie z biżuterią, i to sprawia, że czuje się wyróżniony i ważny – dodaje Radosław Jakociuk.

Historia marki W.Kruk rozpoczęła się w 1840 roku, kiedy to przy ulicy Wodnej w Poznaniu Leon Skrzetuski otworzył warsztat produkujący głównie sprzęt liturgiczny i biżuterię produkowaną na zamówienie kościoła. W 1893 roku, po śmierci wuja, jego siostrzeniec Władysław Kruk przejął firmę. W latach 2008-2014 następuje intensywny rozwój sieci salonów W.Kruk. W 2014 r. marka posiadała 83 salony jubilerskie na terenie Polski oraz prężnie działający sklep internetowy wkruk.pl.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska