M-commerce siłą napędową sprzedaży internetowej

mobile criteo raportW 2015 roku transakcje dokonane za pośrednictwem urządzeń mobilnych będą stanowiły już 40% wartości całego rynku e-commerce – uważają eksperci firmy Criteo, która zajmuje się marketingiem efektywnościowym.

Raport 2015 eCommerce Industry Outlook, przygotowany przez Criteo, wskazuje kluczowe trendy, które będą determinowały rozwój sprzedaży internetowej w bieżącym roku. Jednym z nich jest dynamiczny wzrost m-commerce.

“Zachowania zakupowe konsumentów zmieniają się w błyskawicznym tempie. Kierunek tych zmian jest jednak jasny – klienci coraz częściej robią zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Posiadanie responsywnej strony internetowej i mobilnej aplikacji stało się więc kluczowe. Równie ważne jest dotarcie do klientów ze spersonalizowanym przekazem marketingowym w odpowiednim czasie i miejscu, również na ich urządzenia mobilne” – mówi Eric Eichmann, prezes i COO w firmie Criteo.

M-commerce przyszłością handlu

Obecnie urządzenia mobilne odpowiadają globalnie za ponad 30% wszystkich transakcji e-commerce. Zdaniem autorów raportu, już wkrótce sprzedaż za pośrednictwem smartfonów czy tabletów  może być wiodącą siłą całego rynku e-commerce. Czasy, gdy urządzenia mobilne służyły głównie do przeglądania oferty, a ostatecznych zakupów dokonywało się albo w salonie stacjonarnym, albo na komputerze, już się skończyły. Oto kilka trendów, świadczących o sile m-commerce:

  • Smartfony generują więcej transakcji, niż tablety. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, 53% zakupów detalicznych i 66% transakcji w branży travel dokonywanych jest właśnie za pomocą smartfona.
  • Przeciętna wartość zamówienia z urządzenia mobilnego jest prawie tak samo wysoka, jak w wypadku komputerów stacjonarnych.
  • Telefony z androidem generują ponad jedną trzecią wszystkich transakcji przeprowadzonych za pomocą smartfonów. Co więcej, w wielu krajach – np. w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii czy Korei Południowej – udział Androida w transakcjach mobilnych jest wyższy niż iPhone’ów.
  • W USA wartość zamówień mobilnych sięga już tych, dokonywanych z komputerów, szczególnie w branżach takich jak: moda, dobra luksusowe, sprzęt sportowy, zdrowie i uroda oraz produkty codziennego użytku.

Webrooming ważniejszy od showroomingu

Wśród dwóch popularnych zjawisk ery omnichannel, czyli webroomingu i showroomingu, większym zainteresowaniem klientów cieszy się to pierwsze. Webrooming jest szczególnie popularny wśród osób w wieku 25-49 lat.

Właściciele salonów stacjonarnych muszą być przygotowani na ten trend. A to oznacza m.in. zainstalowanie w sklepie darmowego łącza wi-fi czy udostępnienie klientom tabletów, na których mogliby przejrzeć pełną ofertę danej marki w sieci. Warto pomyśleć także o zainstalowaniu beaconów. Za ich pomocą można wysyłać klientom spersonalizowane powiadomienia o aktualnej ofercie czy specjalnych promocjach.

Criteo dostarcza  spersonalizowane reklamy efektywnościowe. Mierząc sprzedaże post-click, czyni wskaźnik ROI transparentnym i łatwym do zbadania. Criteo zatrudnia ponad 1000 pracowników w biurach w obu Amerykach, Europie i Azji, pracujących z ponad 6000 reklamodawców z całego świata.

Artykuł pochodzi z portalu Evigo.pl

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016