Zalando sprzedaż online

Zalando daje brytyjskim sprzedawcom możliwość oferowania swoich produktów na swojej platformie i zamierza w ten sposób dostosować się do charakteru tamtejszego rynku.

Program partnerski Zalando uruchomiony właśnie na rynku brytyjskim upodobni tego sprzedawcę do internetowych platform handlowych, takich jak Amazon. Do tej pory Zalando oferowało ten program partnerom w ośmiu europejskich krajach, między innymi w Niemczech, Francji, Holandii, Belgii, Szwajcarii, Luksemburgu i Austrii. Łącznie w krajach tych za pośrednictwem platformy swoje ubrania i buty sprzedaje 170 sprzedawców.

Lokalna oferta

Dwa miesiące temu partnerem Zalando została marka Gap, która od lata 2015 będzie sprzedawała na rynkach europejskich za pośrednictwem tej platformy. Jak wyjaśniają jej przedstawiciele, uruchomienie brytyjskiego programu partnerskiego ma na celu zwiększenie oferty, która trafi w gusta lokalnych klientów.

Brytyjski ssklep Zalando
Brytyjski ssklep Zalando

„Chcemy przyciągnąć więcej brytyjskich sprzedawców, ale jednocześnie zachować wysoki standard produktu. W Wielkiej Brytanii ruszyła już sprzedaż oferty pierwszego z naszych tamtejszych partnerów, firmy Yumi. Pracujemy nad pozyskaniem kolejnych sprzedawców, którzy pasują do naszego portfolio.” – komentuje Robert Schütze, country manager Zalando w Wielkiej Brytanii.

Aby zostać sprzedawcą na platformie Zalando, brytyjskie firmy muszą spełnić określone kryteria jakości i zgodności produktu, a także oferować klientom zestandaryzowane warunki, czyli m.in. darmową dostawę i darmowe zwroty w przeciągu 100 dni.

Standardy Zalando

Korzyścią ma być dostęp do szerokiej bazy 14,1 milionów klientów Zalando oraz do infrastruktury. Platforma przejmuje na siebie obsługę zamówień, płatności, zwrotów i obsługę klienta. Sprzedawca musi jedynie dostarczyć produkt.

Zalando jest niemiecką platformą multibrandową, działającą na 15 rynkach europejskich: austriackim, belgijskim, duńskim, fińskim, francuskim, greckim, włoskim, holenderskim, luksemburskim, norweskim, hiszpańskim, szwedzkim, szwajcarskim, polskim i brytyjskim. Na rynku obecna jest od sześciu lat. W ofercie sklepu znajdują się produkty 1500 marek międzynarodowych i lokalnych, a także produkty marki własnej.

Miesięcznie notuje ponad 100 milionów wizyt, z czego 43% odbywa się z urządzeń mobilnych. roku obrotowym zakończonym 30 czerwca 2014 firma zanotowała dwa miliardy euro obrotu. W ofercie firmy znajdują się produkty 1500 marek Zalando dostarcza produkty z trzech centrów logistycznych znajdujących się w Niemczech.