Adobe m-commerce

Amerykańscy konsumenci częściej klikają w reklamy na urządzeniach mobilnych w niedziele niż w inne dni tygodnia – wynika z nowego raportu Adobe Digital Index.

W Stanach Zjednoczonych poniedziałki są dniem, w którym internauci o 9% częściej klikają z kolei na reklamy w przeglądarkach na komputerach stacjonarnych, zaś w piątki przejawiają o 15% większą aktywność na Facebooku. Eksperci Adobe podkreślają, że aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych, warto wiedzieć kiedy jest większe prawdopodobieństwo, że klienci zareagują na poszczególne rodzaje przekazu.

adobe reklamy mobilne
Adobe pokazuje, kiedy użytkownicy klikają na reklamy mobilne

Social media jak talk show

„Z danych tych wynika, że marketerzy powinni dostosowywać swoje działania do zachowań klientów w poszczególne dni tygodnia. Wiedza o tym, kiedy przekaz jest najbardziej skuteczny, ma ogromny wpływ na efektywność działań promocyjnych.” – wyjaśnia Joe Martin, starszy analityk Adobe Digital Index. Według niego, w piątki marketerzy powinni przywiązywać social mediów podobną wagę co do czasu antenowego wokół popularnych wieczornych programów telewizyjnych.

Z raportu wynika również, Google Product Listing Ads stają się coraz ważniejszym elementem marketingu dla sklepów internetowych. W czwartym kwartale 2014 roku wygenerowały 20% wszystkich kliknięć pochodzących z wyszukiwarek internetowych.

Efektywny marketing

W związku z tym gwałtownie rosną wydatki na tę formę reklamy. W czwartym kwartale 2014 roku wzrosły one o 47% rok do roku, a w sezonie świątecznym (listopad – grudzień 2014) aż o 53%. Jednocześnie wydatki na reklamy tekstowe w Google spadły o 6% w porównaniu z 2013 rokiem.

Joe Martin zauważa również, że działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych stają się coraz bardziej efektywne i generują coraz większy zwrot z inwestycji. Z raportu Adobe wynika, że wskaźnik click-through w dla haseł promowanych w Google wzrósł o 19% rok do roku. Tymczasem cost-per-click wzrósł o ponad połowę mniej (8%).

Większy budżet na Facebook

Sprzedawcy wkładają coraz więcej wysiłku w to, by przykuć uwagę użytkowników Facebooka. Firmy zamieściły o 64% więcej postów na Facebooku w czwartym kwartale 2014 roku niż w tym samym okresie 2013 roku. Zwiększyli też wydatki na treści płatne o 13%. Jak przypuszczają eksperci Adobe, jest to reakcja na zmianę algorytmu, według którego Facebook wyświetla posty na tablicach użytkowników.

adobe facebook zaangazowanie
Raport Adobe: rośnie zaangażowanie na firmowych profilach na Facebooku

Wysiłki te dały wymierne efekty, gdyż wzrósł poziom zaangażowania użytkowników w posty publikowane na profilach biznesowych. Odsetek użytkowników, którzy lubią, komentują, bądź w inny sposób reagują na treści na markowych profilach wzrósł z 3,8% do 4,2% (czyli o 13,5%).