Merlin.pl strategia e-commerce

W styczniu br. nowym prezesem zarządu Merlin.pl został Tomasz Kowalski, zastępując dotychczas pełniącego tę funkcję Ireneusza Kazimierczyka.

W nowym roku spółka stawia m.in. na rozwój logistyki, dalszą ekspansję sieci punktów odbioru, inwestycje w m-commerce. Pod koniec pierwszego kwartału Merlin.pl zamierza przedstawić nową strategię działań na kolejne lata.

Strategia e-commerce na przyszłość

Tomasz Kowalski, prezes Merlin.pl
Tomasz Kowalski, prezes Merlin.pl

Nowy prezes zarządu Merlin.pl, Tomasz Kowalski, pełnił wcześniej funkcję dyrektora zarządzającego w obszarze handlu i ekspansji w Grupie Handlowej Czerwona Torebka. Od siedmiu lat pracuje w czołowych spółkach handlowych, a od 2013 roku blisko związany jest z marką Merlin.pl, gdzie doradzał w kwestiach strategicznych, m.in. proponując efektywne rozwiązania łączące sprzedaż online i offline. Jest współautorem nowej koncepcji rozwoju e-sklepu na kolejne lata.

W 2015 roku spółka będzie m.in. kontynuowała rozwój ogólnopolskiej sieci punktów odbioru, w tym oferujących darmową dostawę. Popularność tych ostatnich rośnie najszybciej na tle innych dostępnych form dostawy i odbioru w e-sklepie. Obecnie więcej niż co druga paczka jest odbierana bezpłatnie w strefach Merlin.pl. Sieć darmowych punktów dostawy to już niemal 600 lokalizacji w całej Polsce.

Stacjonarny sklep Merlin.pl

W najbliższych miesiącach spółka skupi się również na dalszym rozwoju logistyki. Już od wiosny e-sklep będzie korzystał z nowego magazynu zlokalizowanego w Łubnej pod Warszawą (powiat Piaseczno),o powierzchni 13 tys. mkw., czyli ponad dwukrotnie większej niż dotychczasowa. Obiekt będzie dostosowany do sprawnej realizacji rosnącej liczby zamówień, szczególnie w najbardziej wzmożonych okresach sprzedażowych. W 2014 roku Merlin.pl wysyłał już ok. 30 proc. więcej paczek niż rok wcześniej, notując rekordowe wyniki pod względem liczby dziennie realizowanych zamówień.

W ubiegłym roku Merlin.pl postawił także na intensywny rozwój asortymentu – obecnie w ofercie e-sklepu jest już ponad 500 tys. produktów z 13 kategorii, m.in. kosmetyki, zabawki, odzież, elektronika czy art. sportowe. Spółka finalizuje także prace nad zupełnie nową, w pełni responsywną stroną internetową sklepu oraz inwestuje w m-commerce.

Merlin.pl należy do czołówki polskiej branży e-commerce, jest jednym z najdłużej istniejących sklepów internetowych. Swoją działalność rozpoczął, jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment m.in. o zabawki, elektronikę, kosmetyki, odzież czy artykuły sportowe oferując już ponad pół miliona produktów i niemal 600 bezpłatnych punktów odbioru stacjonarnego.