Rozwój nowego konceptu salonów Douglas na polskim rynku

Perfumeria Douglas

Perfumeria Douglas

Na temat rozwoju sieci salonów Douglas w nowym koncepcie rozmawiamy z Agnieszką Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska.

Firma Douglas sporo eksperymentuje na polskim rynku. Wprowadza nowe usługi w perfumeriach, jak choćby usługę spa. Z kolei w ostatnim czasie otwarto sklep w zupełnie nowym koncepcie. Skąd tego typu decyzje?

– Przygotowując strategię rozwoju analizujemy przede wszystkim aktualne potrzeby Polaków. Tak jak kilka lat temu priorytetem dla sieci handlowych było otwieranie jak największej liczby salonów w ciągu roku, tak dzisiaj firmy muszą skupiać się na budowaniu i rozwoju jakości sprzedaży. Polski rynek jest coraz bardziej dojrzały. W naszym konkretnym przypadku wyraża się to w podnoszeniu poziomu obsługi czy zbudowaniu odpowiedniej atmosfery w sklepie, poprzez stosowanie ciekawych rozwiązań architektonicznych. Niezwykle istotne jest wprowadzeniu nowych ciekawych marek, dodatkowych usług i budowania wraz ze znakomitym rozwojem sklepu internetowego wielokanałowości. Naszym celem jest zapewnienie klientom jak największej wygody w czasie zakupów w obu kanałach sprzedaży. W naszych sklepach stacjonarnych można zamówić na przykład produkty dostępne w internecie czy sprawdzić ich dostępność w innej perfumerii. Wszystkie światowe tendencje pokazują, że pozytywne doświadczenie zakupowe jest niezwykle istotnym czynnikiem. Na to wszystko składa się wykwalifikowana obsługa, design salonu czy duży wybór marek. Polscy klienci chętnie też biorą udział w eventach organizowanych w naszych perfumeriach. Tego typu działania budują więź klienta z naszą marką.

Czym charakteryzuje się nowy koncept, który już można podziwiać w perfumerii w CH Wola Park?

– Otwarta kilka tygodniu temu perfumeria Douglas w Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie jest jednym z dwóch testowych sklepów na świecie. Zależało nam na stworzeniu w tej koncepcji łatwej nawigacji dla klientów poszukujących zapachów, produktów pielęgnacyjnych i makijażowych, a jednocześnie pokazaniu nowości i trendów, które pojawiają się w branży perfumeryjnej regularnie. Jest to koncept nowoczesny, multimedialny wyposażony w ponad 30 ekranów telewizyjnych, a jednocześnie bardzo ciepły w wyrazie. W perfumerii można zamówić niedostępny na miejscu towar poprzez zamówienie online, sprawdzić dostępność ulubionego produktu w innej perfumerii i wybrać dowolne miejsce dostawy. Jednym słowem działa tam w pełni wielokanałowość, którą stopniowo wprowadzamy do całej sieci. Jednak kluczowy dla nas i naszych klientów jest osobisty kontakt i rozmowa z kompetentną konsultantką, stąd tak wiele miejsca przewidzieliśmy w tym sklepie na miejsca usługowe. Świetnie rozwiązana jest też strefa męska z wygodnym siedzeniem dla panów, którzy chcą zrelaksować się w momencie, gdy ich panie wybierają kosmetyki dla siebie.

Czy nowy format sklepów będzie wprowadzany sukcesywnie w innych centrach handlowych na terenie kraju?

– Po fazie testu nowy format będzie ostatecznie zdefiniowany i realizowany w nowych inwestycjach, ale nie wykluczam, że pewne jego elementy pojawią się we wszystkich perfumeriach. Najpierw jednak konieczne jest przeprowadzenie badania wśród klientów, które wskaże elementy, najbardziej odpowiadające osobom kupującym.

Rozmawiał Marcin Markowski

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska