Nowi najemcy dołączają do łódzkiej Sukcesji

Wizualizacja CHR Sukcesja

Wizualizacja CHR Sukcesja

Postępuje proces komercjalizacji łódzkiego Centrum Sukcesja. Wskaźnik wynajętej powierzchni na początku pierwszego kwartału 2015 roku sięga 70 proc. Swój pierwszy salon w Łodzi otworzy Sports Direct, oferujący sportowe obuwie, odzież oraz akcesoria. Redakcja Retailnet rozmowa z Damianem Sudółem, dyrektorem ds. komercjalizacji z Fabryki Biznesu, inwestora Sukcesji.

Jak postępuje proces komercjalizacji Sukcesji?

Poziom komercjalizacji Sukcesji wzrósł do 70 proc. W ostatnich miesiącach portfolio najemców zasiliło kilkanaście nowych marek, wśród których znalazł się elektromarket Media Expert oraz m.in. CCC, Świat Książki, Cezar, Time Trend, Grand Kebab, Varius, Neckermann czy Organique. Oczywiście trwają zaawansowane rozmowy z kolejnymi najemcami, które w najbliższych tygodniach zostaną sfinalizowane, pozwalając nam osiągnąć bardzo dobry i bezpieczny poziom komercjalizacji na pół roku przed planowanym otwarciem Sukcesji.

W 100 proc. została wynajęta strefa rozrywki, w której znajdzie się multipleks Helios z dziewięcioma salami, klub fitness oraz kręgielnia. Dobiega również końca proces wynajmu lokali gastronomicznych w strefie food court.

Na jakie marki stawia Sukcesja?

W naszym projekcie znajdą się zarówno dobrze wszystkim znane duże międzynarodowe marki i sieci handlowe, jak również nieobecne do tej pory w centrach handlowych firmy z regionu łódzkiego. Dla przykładu, swój pierwszy salon w Sukcesji otworzy Zaps, lokalny producent eleganckiej odzieży damskiej. W Łodzi i okolicach prężnie działa wielu przedsiębiorców o ciekawej i godnej uwagi ofercie. Rozmawiamy z nimi, staramy się rozpoznawać ich potrzeby i wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom.

Czy Sukcesja zaproponuje przyszłym klientom z województwa łódzkiego najemcę, którego jeszcze nie mieli okazji poznać?

Tak, od samego początku jednym z naszych podstawowych zadań było zbudowanie unikalnego tenant-mix. Chcieliśmy pozyskać do Sukcesji dużych operatorów, w dodatku takich, których jeszcze nie ma na łódzkim rynku. Założenie to udaje nam się konsekwentnie realizować. Możemy pochwalić się podpisaną umową najmu ze Sports Direct. Ku naszej satysfakcji, wizja zespołu Sukcesji zbiegła się z planami rozwojowymi tej sieci. W ten sposób markata zyska nowe punkty na mapie swoich lokalizacji, a my wyróżnik w postaci unikalnej oferty handlowej w Łodzi, na której bardzo nam zależało.

Marka Sports Direct obecnie prowadzi ok. 270 sklepów w 19 krajach europejskich. Sukcesja będzie ósmą lokalizacją tego sklepu w Polsce obok m.in. Warszawy, Wrocławia oraz Gdańska.

Wizualizacja wnętrza CH-R Sukcesja

Wizualizacja wnętrza CH-R Sukcesja

Czy Sports Direct to jedyny pierwszy sklep w województwie łódzkim, czy może Sukcesja zaskoczy łodzian czymś jeszcze?

Oprócz sklepu Sports Direct w Sukcesji znajdą się również inne marki będące nowością na łódzkim rynku, to np. Świat Zabawek, Mount Blanc, Pako Lorente, Papa Jack oraz Briju. Sukcesja będzie obiektem nowoczesnym oraz bardzo dobrze przemyślanym.Chcemy wyprzedzać trendy i proponować naszym klientom coś więcej aniżeli zakupy i prosty mechanizm promocji i wyprzedaży. Bardzo duży nacisk kładziemy na strefę aktywnego wypoczynku oraz dodatkowe funkcje obiektu, które uczynią z niego Smart Public Place.

Na co według Pana zwracają uwagę najemcy powierzchni usługowo-handlowych?

Najemcy są w ostatnim czasie bardzo ostrożni i skrupulatnie analizują każdą nową lokalizację, oceniają oni przede wszystkim jej potencjał. Interesują ich twarde dane, takie jak wielkość stref zasięgu, poziom nasycenia powierzchnią handlową, parytet siły nabywczej przyszłych klientów czy w końcu prognozowany wskaźnik odwiedzalności centrum. Najemcy planują biznes w perspektywie długofalowej, dlatego bardzo ważny jest dla nich nie tylko stan obecny, ale również perspektywy rozwoju lokalizacji, w której powstaje czy już funkcjonuje dany obiekt. Sukcesja jest tutaj doskonałym przykładem. W jej bliższym i dalszym sąsiedztwie powstają dwa osiedla mieszkaniowe oraz Akademickie Centrum Sportowo-Dydaktyczne Politechniki Łódzkiej z jedyną w regionie 50-metrową pływalnią olimpijską. Systematycznej zmianie i poprawie podlega również układ komunikacyjny w Łodzi, wpływając na jeszcze lepsze połączenie inwestycji ze wszystkimi dzielnicami miasta oraz miejscowościami należącymi do aglomeracji łódzkiej.

Kto w tej chwili odpowiada za komercjalizację Sukcesji?

Komercjalizacja Sukcesji jest prowadzona przy współpracy zespołu Fabryki Biznesu oraz dwóch międzynarodowych agencji z wieloletnim doświadczeniem w branży – CBRE oraz Colliers International.

Centrum Handlowo-Rozrywkowe Sukcesja jest partnerem i wystawcą Shopping Center Forum 2015 Winter Edition.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016