Galeria Słoneczna w Radomiu

Liczne nowe otwarcia, przedłużenie umów najmu, większe powierzchnie już istniejących sklepów oraz stały wzrost obrotów i średniego koszyka wyróżniają rok 2014 w Galerii Słonecznej.

To był najlepszy, jak dotąd, rok Galerii Słonecznej. Podpisano ponad 20 umów najmu o łącznej powierzchni 2,5 tys. mkw. Oferta centrum została wzbogacona o marki z sektora mody męskiej oraz damskiej, a także o drogerie i nowe restauracje. Otworzyły się m.in. Molton, Tous, Venezia, Carry, Rossman, Ziaja, Pretty Girl, Aquael Zoo, Toy Planet czy Badura, a na początku McDonald’s dołączył do grona popularnych restauracji w Słonecznej. Już wkrótce podpisanych zostanie kolejne 6 nowych umów.

– Szacujemy, że w pierwszym kwartale 2015 roku stopień komercjalizacji będzie wynosił 97 proc., by w drugiej połowie roku osiągnąć pełen poziom wynajęcia. Po analizie wyników sprzedaży każdego z sektorów Galerii Słonecznej w najbliższym czasie planujemy skoncentrować się na uzupełnieniu tenant-mix o sklepy z wyposażeniem domu oraz z modą męską oferującą ubrania casual i damską typu high-end. Rozmawiamy także z dwoma zupełnie nowymi markami, które swoje pierwsze sklepy chcą otworzyć właśnie w Galerii Słonecznej – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Tomasz Michalczyk, dyrektor ds. Leasingu, AIG/Lincoln Polska. Nie tylko przybywa nowych sklepów w Słonecznej, ale trwają także zawansowane rozmowy o przedłużenie już istniejących umów najmu.

– Obecnie mamy przedłużoną blisko połowę umów z czterdziestu kończących się w 2016 roku, a do końca drugiego kwartału br. chcemy mieć renegocjowane wszystkie umowy – dodaje Michalczyk.

Plan liftingu kolejnych sklepów

Nowe otwarcia to nie jedyne zmiany w Słonecznej. W 2014 roku CCC, 4F, SuperPharm oraz Ryłko powiększyły swoje salony. Wkrótce zobaczymy „lifting” kolejnych sklepów. Z roku na rok rosną także obroty oraz średni koszyk. W porównaniu do tylko 2013 roku obroty wszystkich najemców Słonecznej wzrosły o 10 proc., a średni koszyk o 13 prc. Pomimo ogólnopolskiej spadkowej tendencji odwiedzalności Słoneczną odwiedziło aż 7,5 miliona klientów z całego regionu radomskiego. Na tak spektakularne wyniki za rok 2014 wpływ miały m.in. nowe otwarcia dodatkowo uatrakcyjniające zdywersyfikowany tenant-mix, a także optymalizacja kosztów wspólnych oraz skutecznie prowadzone działania marketingowe i pro sprzedażowe.

– Pod koniec minionego roku poprosiliśmy naszych najemców o ocenę skuteczności zorganizowanych wydarzeń oraz o oczekiwania na przyszły rok. Loteria, Noc Zakupów oraz Magazyn Shine obecnie przekształcany w modowego bloga spowodowały według ankietowanych znaczący wzrost obrotów w sklepach. W tym roku z pewnością powtórzymy najskuteczniejsze działania, jednocześnie wprowadzając innowacje. Słuchamy naszych najemców, ale także chcemy odpowiadać na trendy panujące na rynku – planujemy między innymi wprowadzić strefy wi-fi – mówi Tomasz Michalczyk. Szeroka oferta sklepów, niedostępnych nigdzie indziej w Radomiu, rozbudowana strefa rekreacji oraz rozrywki i przede wszystkim śródmiejska lokalizacja dodatkowo umacniają pozycję Galerii Słonecznej.

Oferta rozrywkowa

Słoneczna, jako jedyne w regionie radomskim centrum handlowo-usługowe, oprócz licznych sklepów, restauracji i kawiarni posiada także sześcioekranowe Multikino z repertuarem najnowszych filmów, a studenci radomskiej Politechniki mogą wystawiać swoje prace w Galerii Sztuki znajdującej się na pierwszym piętrze. Znajdujący się zaś w bezpośrednim sąsiedztwie Słonecznej Aquapark oferuje dla rodzin dwa baseny oraz klub fitness z kompleksem saun. W okresie przerwy zimowej oraz letniej organizowane są dla dzieci specjalne zajęcia oraz kolonie, dzięki czemu korzysta również Galeria Słoneczna.2015 rok w Galerii Słonecznej to kolejne otwarcia, większe istniejące już salony, wprowadzenie nowych na rynku polskim marek oraz stałe zwiększanie wyników sprzedażowych najemców.

Galeria położona jest w centrum Radomia i jest częścią 10-hektarowego kompleksu rozrywkowo-mieszkalno-handlowego, w skład którego wchodzi Radom Office Park, Aquapark (klub fitness LIFE, SaunaKlub), osiedle mieszkaniowe, sezonowe lodowisko oraz park z placami zabaw dla dzieci, amfiteatrem mieszczącym 400 widzów i licznymi ścieżkami rowerowymi. W radomskim centrum handlowym mieszczą się takie marki jak Multikino, H&M, C&A, Zara, TK Maxx, Home&You, KappAhl, New Yorker, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Intersport, MarcPol, RTV Euro AGD, Matras, Deichmann, CCC, Sephora, Douglas, Apart, Pizza Hut, Burger King i KFC.

Komercjalizację Galerii Słonecznej wspierają Colliers oraz CBRE.