Ptak Outlet
Ptak Outlet

Otwarte w październiku 2012 roku centrum wyprzedażowe Ptak Outlet ma już ponad 2 lata. Przez ten czas zyskało rzeszę oddanych klientów, nie tylko z regionu, ale i obszaru całego kraju, a nawet zza granicy.

– W minionym roku Ptak Outlet odwiedziło przeszło 1,5 mln klientów, z czego aż 20 proc. stanowią kupujący z: Czech, Słowacji, Białorusi, Ukrainy czy Rosji – mówi Magdalena Malczyńska, dyrektor Ptak Outlet. To pierwsze i jedyne w Polsce centrum outletowe posiadające tak doskonałą lokalizację (u zbiegu drogi krajowej nr 1 i drogi ekspresowej S8). Dzięki idealnej komunikacji Ptak Outlet jest jednym z nielicznych w skali europejskiej centrum outletowym o zasięgu międzynarodowym – dodaje dyrektor Ptak Outlet.

W ofercie Ptak Outlet znajdują się marki, które zadebiutowały na rynku polskim i otworzyły tu swoje flagowe sklepy. Są to m.in. Baldinini, Högl Shoe Fashion, Eterna, Gerry Weber, S Ivory (marka pod patronatem Fashion Week) czy Mohito.

Najemcy zadowoleni z wyników sprzedaży

Dobre wyniki Outletu to, jak poinformował redakcję Retailnet zarząd spółki Ptak, efekt wielopłaszczyznowych działań marketingowych takich jak: akcje pro-sprzedażowe, sezonowe wyprzedaże, promocje, targi organizowane przez firmę itp.  Wszystko to wspomagane kampaniami billboardowymi, radiowymi czy silną komunikacją w internecie pomogło osiągać najemcom wysokie obroty.

– W roku 2014 obroty najemców były wyższe o ponad 36 proc. w porównaniu do roku 2013, a w stosunku do 2012 roku aż o 60 proc. Współczynnik konwersji pozostaje na wysokim, 90 proc. poziomie, a odwiedzalność stale wzrasta i jest wyższa od 2013 roku o prawie 40 proc. – dodaje dyrektor Ptak Outlet.

Najemcy Ptak Outlet wykazują zadowolenie z rozwoju outletu.

– Marka Puma obecna jest w Ptak Outlet w Rzgowie od samego początku funkcjonowania centrum. Zdecydowaliśmy się jako jedni z pierwszych zasilić grono najemców, dostrzegając olbrzymie atuty tego miejsca. Wystarczy wymienić świetną lokalizację i brak podobnej formuły outletowej w całym regionie, aby dojść do oczywistych wniosków, że jako jednej z wiodących marek w outletach nie może nas w tym projekcie zabraknąć – mówi Jarosław Pacałowski, właściciel sklepu Puma w Ptak Outlet.

– Dziś, z perspektywy dwóch lat, już nie słowa czy deklaracje, a same liczby uwiarygodniają słuszność naszej decyzji. Bo przecież nic tak nie działa na wyobraźnię ludzi, którzy mają podjąć decyzję o inwestycji, jak liczby. A te są naprawdę bardzo zadowalające. Obroty z roku na rok wzrosły nam o 16 proc., a to wynik imponujący. Traffic wzrósł o 11 proc. Przechodząc jednak od słów do czynów, warto podkreślić, iż najlepszym dowodem na potwierdzenie powyższych słów jest fakt podpisania umowy aż na kolejne 5 lat. Nie zdecydowalibyśmy się na taki krok, gdyby nie był on z biznesowego punktu widzenia krokiem opłacalnym – dodaje.

40 sklepów w Ptak Outlet

Od czasu otwarcia uruchomionych zostało ponad 40 sklepów, a wśród nich m.in. Mohito, Gerry Weber, Baldinini, Smyk Cały dla Małych!, United Colors of Benetton, Wólczanka, Triumph, Ecco, Solar i inne. – To właśnie najemcy są naszą siłą. Dla nich otwieramy się na świat – reasumuje Magdalena Malczyńska.

Ptak Outlet to pierwsze i jedynie w regionie łódzkim centrum wyprzedażowe należące do jedynego w Europie Miasta Mody – Ptak Fashion City skupiającego w jednym miejscu różne rodzaje handlu: hurt (Centrum Handlowe Ptak), detal (Ptak Outlet), showroom Ptak Moda ze sprzedażą internetową, stałe wystawiennictwo i targi (Ptak Expo).

Ptak Outlet lokalizowany jest w Rzgowie koło Łodzi przy drodze krajowej nr 1 i zbiegu autostrady A1 (Gdańsk – Katowice) oraz drogi ekspresowej S8 (Białystok – Warszawa – Wrocław).

Ptak Outlet to centrum wyprzedażowe z gwarantowaną całoroczną obniżką cen od -30 proc. do -70 proc. w porównaniu do innych centrów handlowych.