Francuska sieć hipermarketów Carrefour zapowiada, że zamierza otworzyć w Belgii swój pierwszy „hipermarket przyszłości”.

Carrefour zakończył niedawno modernizację swojej belgijskiej sieci sprzedaży naziemnej i już zapowiada kolejne nowości. Zamierza otworzyć w Belgii wyposażony w nowe technologie „hipermarket przyszłości”, nie podaje jednak jeszcze dokładnego terminu ani miejsca otwarcia nowego sklepu.

Sklep w modelu omni-channel

Jeszcze w listopadzie 2014 roku firma zapowiadała, że zamierza powiększyć sieć marketów na terenie Belgii o sześć nowych. Teraz jednak koncentruje się na tym, aby otworzyć jeden, lecz bardzo nowoczesny i dostosowany do potrzeb sprzedaży w modelu omni-channel. Nowy market ruszy prawdopodobnie jesienią, a jego lokalizację poznamy za kilka miesięcy.

Obecnie nie wiadomo konkretnie, na czym będzie polegał „futuryzm” nowego sklepu, Carrefour przedstawił jednak osiem założeń, które składają się na tę wizję. Są to: ultranowoczesne doświadczenie zakupowe, wykorzystanie internetu, szeroki wachlarz dostępnych produktów, innowacyjne usługi, dostosowanie do każdego typu klienteli, prostota, niskie ceny, bardzo atrakcyjne zniżki oraz zrównoważone podejście.

Elektroniczne witryny w jednym ze sklepów Carrefour
Elektroniczne witryny w jednym ze sklepów Carrefour

Nad nowym projektem dla Carrefoura pracował będzie stały zespół 12 ekspertów oraz 500 menadżerów mających doświadczenie w prowadzeniu sklepów tej sieci.

W 2014 roku Carrefour otworzył już supermarket nowej generacji w podparyskim Villeneuve-la-Garenne. Nazywany jest on „podłączonym sklepem” (ang. „connected store”), ponieważ realizuje koncepcję złączenia świata wirtualnego z rzeczywistym.

Geolokalizacja produktów

Wyposażony jest w ekrany dotykowe, elektroniczne wyświetlacze, klienci mogą w nim korzystać ze specjalnie zaprojektowanej aplikacji mobilnej “C-où”. Dzięki niej klienci mogą opracować trasę zakupów jeszcze przed przyjściem do sklepu. Na terminalach cyfrowych znajdą m.in. przepisy kulinarne czy porady dotyczące gatunków wina.

Na oddzielnych ekranach dotykowych można kupować online produkty, których nie trzeba wybierać osobiście. Produkty są opatrzone specjalnymi oznaczeniami w technologii NFC, które umożliwiają ich geolokalizację. W kasach natomiast znajdują się terminale do płatności zbliżeniowej smartfonami. Przypuszcza się, że belgijski sklep będzie stworzony na wzór podparyskiego marketu.

Carrefour ma obecnie w Belgii sieć 750 sklepów: 45 hipermarketów, 438 marketów Carrefour, 263 sklepy Carrefour Express oraz 10 punków odbioru Drive.be. W sumie w belgijskim oddziale firmy zatrudnionych jest 11,5 tysiąca osób.

Artykuł ukazał się na portalu Evigo.pl