Sklep H&M
Sklep H&M

Grupa H&M zakończyła 2014 rok z bardzo dobrym wynikiem. Według raportu spółki, sprzedaż notowana w walutach lokalnych wzrosła o 14 proc. w skali roku. Z kolei zysk netto zwiększył się o 17 proc.

W 2014 grupa otworzyła 379 nowych sklepów stacjonarnych. Lepsze wyniki finansowe wiązały się m.in. z ekspansją sieci sprzedaży. Nowe sklepy powstały głównie na terenie Chin i USA. Przed rokiem grupa liczyła 356 placówek. Obecnie firma posiada sieć 3511 sklepów na 55 rynkach.

– W 2014 roku stworzyliśmy 16 tys. nowych miejsc pracy w obrębie H&M Group i obecnie zatrudniamy łącznie ponad 132 tys. pracowników. Wspólnie wyznajemy wartości przyświecające H&M, co stanowi nasz główny klucz do sukcesu i pomaga przynosić wysokie dochody- twierdzi Karl-Johan Persson, CEO H&M.

– Staramy się tworzyć innowacje, które pozwalają nam być liderem we wszystkim, co robimy i sprawiać, by klienci wybierali naszą ofertę. Poczyniliśmy wiele długoterminowych inwestycji w dział IT, wprowadzamy sprzedaż online, tworzymy nowe marki i poszerzenie gamę produktów. Chcemy, by klienci mieli świadomość, że w naszej ofercie znajdują się produkty tworzone z zachowaniem szczególnej troski o człowieka i środowisko – dodaje Karl-Johan Persson.

Na początku 2014 roku marka H&M wprowadziła do swoich sklepów linię H&M Sports. Z kolei jesienią ubiegłego roku rozszerzyła również kolekcję obuwia, która stopniowo pojawiała się w wybranych sklepach H&M i w sprzedaży online.

Jak twierdzi firma kolejnym krokiem będzie rozszerzenie oferty flagowego brandu o gamę produktów H&M Beauty – nową linię kosmetyków do makijażu, pielęgnacji ciała i włosów, która od jakiegoś czasu w ograniczonej liczbie dostępna jest w największych sklepach marki. Marka H&M Beauty zastąpi dostępne obecnie kosmetyki marki własnej. Pojawią się jeszcze w tym roku w około 900 sklepach H&M w około 40 krajach oraz w sklepie internetowym.