Skokowy wzrost obrotów z social commerce

social media ecommerce trendyZ social media korzysta już 82% amerykańskich internautów, dlatego też stają się one dla sprzedawców najważniejszym sposobem dotarcia do konsumenta – wynika z raportu opublikowanego przez Viralheat.

Jak twierdzą autorzy raportu, największym wyzwaniem dla sprzedawców jest połączenie świata social mediów ze światem handlu tak, aby stały się one kolejnym kanałem sprzedaży i źródłem obrotów dla sieci handlowych.

Rosną obroty z social shopping

Wszytko na to wskazuje. W 2015 roku obroty z social commerce osiągnęły wartość 30 miliardów, w porównaniu z 13 miliardami w 2013 roku. W 2014 roku 86% dużych i średnich sprzedawców korzystało z social mediów promując produkty i kreując wizerunek marki. Najczęściej udostępnianymi w social media produktami były ubrania i buty, zaraz po nich elektronika i akcesoria sportowe.

Jak wynika z raportu, 60% treści w social media odbieranych jest przez konsumentów, którzy się przemieszczają i wchodzą na portale za pomocą urządzeń mobilnych. Jest to więc kanał komunikacji, za pomocą którego łatwiej jest kreować szybkie impulsy zakupowe.

Społecznościowe decyzje zakupowe

W Stanach Zjednoczonych stale rosną obroty ze sprzedaży produktów bezpośrednio przez social media. Dynamika tego wzrostu jest ogromna, obecnie wynosi 93% rocznie. Jeszcze dwa lata temu wynosiła 63%, a obroty z social commerce wzrosły z 1,65 miliarda dolarów w 2012 do 2,69 miliardów w 2013 roku.

Autorzy raportu podkreślają, że media społecznościowe odgrywają zasadniczą rolę jako narzędzie do zdobywania nowych klientów. Jak wynika z raportu, 74% konsumentów polega na opiniach zamieszczanych w social media przy podejmowaniu decyzji zakupowych. 70% marketerów widzi efekty swoje pracy w social media w postaci nowych leadów (potencjalnych nowych klientów), mimo że poświęcają na nią zaledwie cześć godzin tygodniowo.

Klienci z Twittera

Media społecznościowe dają też wiele możliwości sprzedawcom, którzy chcą zaangażować klientów i przykuć ich uwagę. W Stanach Zjednoczonych już 93% marketerów wykorzystuje social media dla celów biznesowych. W 2013 roku 40% znalazło nowego klienta dzięki obecności na Twitterze, natomiast 45% zwiększyło liczbę miesięcznych odwiedzin w e-sklepie z YouTube, Facebooka, Pinteresta i Twittera.

Tekst został opublikowany w portalu Evigo.pl

Reklama

Galeria Jurajska