Salon Reserved w Niemczech
Salon Reserved w Niemczech

5 lutego 2015 roku to przełomowa data w historii firmy LPP, właściciela marek odzieżowych Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Otwarcie salonu flagowej marki Reserved w Egipcie to bowiem początek ekspansji firmy poza Europą.

LPP w ciągu najbliższych pięciu lat zamierza otworzyć na Bliskim Wchodzie co najmniej kilkadziesiąt salonów sprzedaży.

– Od wielu lat strategia rozwoju LPP zakłada ciągłe inwestycje i coraz bardziej globalny zasięg sieci sprzedaży. Otwarcie salonu Reserved w Egipcie to dla nas chwila symboliczna – robimy pierwszy krok w zupełnie nowym kierunku. Po ubiegłorocznym udanym debiucie na największym rynku zachodnioeuropejskim, w Niemczech, nasze produkty obecne są na bliskim Wschodzie – dziś w Egipcie, a niebawem w kolejnych krajach tego niezwykle dynamicznie rozwijającego się regionu – mówi Hubert Komorowski, wiceprezes zarządu LPP.

Z inną kolekcją

Ze względu na różnice kulturowe, lokowanie zachodnich marek odzieżowych na Bliskim Wschodzie stanowi dla zachodnich firm wyzwanie. Reserved debiutuje w Egipcie, kraju najbardziej liberalnym w regionie, gdzie zachodni styl ubierania się, szczególnie w miastach, jest coraz bardziej powszechny. Salony sprzedaży zostały zatem zaaranżowane zgodnie z obowiązującymi w sieci standardami dla rynków europejskich, natomiast oferowane kolekcje będą różnic się od tych sprzedawanych w Europie głównie ze względu na odmiennie uwarunkowania klimatycznie.

 

Pojawi się w nich znacznie mniej modeli zimowych. Ponadto, w okresie najważniejszego święta muzułmańskiego – Ramadanu, Reserved będzie rozszerzać ofertę modeli o eleganckie stroje w odpowiednich fasonach (długie spódnice, sukienki, zakryte ramiona). Firma zwraca także szczególną uwagę na eliminowanie z oferty, adresowanej do klientów z krajów bliskowschodnich, motywów zakazanych w kulturze muzułmańskiej, m.in. nagości, czy symboli religijnych.

Rozwój franczyzowy

Mimo że model biznesowy LPP zakłada budowanie sieci w oparciu o własne sklepy, ze względu na uwarunkowania gospodarczo – polityczne na rynkach bliskowschodnich, salony marek LPP w tym regionie będą funkcjonować na zasadzie franczyzy. Partnerem koncernu jest firma Azadea, współpracująca na Bliskim Wchodzie między innymi z firmami Inditex, czy markami Max Mara, Pepe Jeans oraz Promod.

Otwarty obecnie salon w Kairze zlokalizowany jest w centrum handlowym Festival City Mall. Jego powierzchnia wynosi ponad 1500 mkw., a zatrudnienie w nim znajdzie w sumie około 50 osób.

LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie prowadzi swoją działalność w Polsce i za granicą. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią ponad 1500 salonów i tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy oraz w Szanghaju. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki.

Marki spółki LPP nominowane są do kilku nagród SCF Retailer’s Award 2015 w kategoriach: Young Fashion Retailer of the Year, Best Expansion Retailer of the Year i Fashion Retailer of the Year. Do nagrody The Best Manager of the Year nominowany jest także Jacek Szołoch odpowiadający za rozwój salonów LPP. Więcej informacji na temat SCF 2015 znajduje się TUTAJ.