niemieccy sprzedawcy omni-channel

Sprzedawcy przewidują, że w ciągu najbliższych pięciu lat zdołają przekształcić swój biznes na model omni-channel, a naziemna sieć sprzedaży pozostanie zasadniczym jego elementem – wynika z raportu „Omni-Channel Commerce” opublikowanego przez Pierre Audoin Consulting.

Większość niemieckich sprzedawców, którzy wzięli udział w badaniu, przyznaje że priorytetem jest dla nich obecnie skoordynowanie ze sobą różnych kanałów sprzedaży. Zdają sobie sprawę z tego, że tylko w ten sposób mogą spełnić oczekiwania klientów i zachować przewagę konkurencyjną na rynku.

niemiecki rynek omnichannel

Jak integrować sprzedaż

Większość niemieckich sprzedawców albo planuje w najbliższej przyszłości zainwestować w rozwiązania omni-channel, albo ma już takie inwestycje za sobą. Aby im sprostać, wielu z nich korzysta z pomocy zewnętrznych firm świadczących usługi IT. Od partnerów oczekują sporządzenia ekspertyzy z uwzględnieniem specyfiki działalności oraz wsparcia na każdym etapie realizacji projektu.

Aby wdrożyć model omni-channel, sprzedawcy muszą odpowiedzieć sobie na kilka zasadniczych pytań: za pomocą których kanałów kontaktują się z klientami, które powinni połączyć, aby zagwarantować najlepsze doświadczenie zakupowe? Z których mogliby początkowo zrezygnować? Jak zarządzać bazami danych? Jakiego rodzaju oprogramowania potrzebują?

Inwestycje w omni-channel

76% sprzedawców inwestuje w rozwiązania omni-channel. W ciągu dwóch lat 45% z nich zamierza wyłożyć pieniądze na rozwiązania IT oraz usługodawców, którzy pomogą im integrować kanały sprzedaży. 37% deklaruje, że przeprowadzi takie inwestycje w ciągu pięciu najbliższych lat. 49% sprzedawców zainwestuje w ciągu najbliższych dwóch lat w sklep internetowy, a 26% zamierza to zrobić w ciągu pięciu lat.

Kolejnych 37% sprzedawców zainwestuje w ciągu dwóch lat w mobilne aplikacje sprzedażowe, 35% zaś w ciągu pięciu lat. Kolejną ważną inwestycją będą rozwiązania do analizowania danych. W ciągu dwóch lat zamierza w nie zainwestować 32% sprzedawców, a w ciągu pięciu – 26%.

Raport „Omni-Channel Commerce in Germany – Integrated shopping projects are the future of retail“ został sporządzony na podstawie sondażu przeprowadzonego wśród przedstawicieli kadry zarządzającej 100 niemieckich sklepów, zatrudniających więcej niż 50 osób. Do sondażu wybrano wyłącznie firmy posługujące się co najmniej dwoma kanałami sprzedaży.