Whisbi komunikacja online ecommerce

Hiszpański serwis Whisbi oferuje innowacyjne formy komunikacji między sprzedawcą, a klientem online.

Zakupy w internecie stają się coraz bardziej realistyczne. Współczesny klient domaga się interaktywnego uczestnictwa w procesie zakupowym w sklepie znajdującym się nawet na drugim końcu świata.

Satysfakcja kupujących online

W komunikacji między sprzedawcą, a kupującym online pomaga serwis Whisbi. Do tej pory firma specjalizowała się w tworzeniu chatów i wideochatów, dzięki którym klienci e-sklepów mogli się łączyć z pracownikami punktów obsługi technicznej:

https://www.youtube.com/watch?v=bR6ge7tLrf4

Teraz Whisbi wprowadza nową usługę. Klient sklepu online może jednym kliknięciem połączyć się ze sprzedawcą (w sklepie tradycyjnym lub w showroomie) i poprosić o prezentację danego produktu. Sprzedawca wyposażony w kamerę internetową, inteligentne okulary albo po prostu w smartfon może pokazać dany przedmiot z bliska, zaprezentować jego funkcje i możliwości. Dzięki temu klient ma wrażenie jakby fizycznie znajdował się w sklepie:

https://www.youtube.com/watch?v=7vPBbnfqztA

Co-browsing w e-commerce

Firma z siedzibą w Barcelonie działa od 2008 roku i dzięki opatentowanym technologiom w dziedzinie telesprzedaży, e-commerce i retail pomaga sprzedawcom i usługodawcom wyróżnić się na tle konkurencji. Do grona jej klientów należą marki takie jak Citibank, AXA czy polski operator telefonii komórkowej Play.

“Dzięki połączeniu internetowemu, klient nie musi już iść do sklepu, by w realnym czasie obejrzeć jak działa produkt“ – mówi w romowie z Evigo Zsofia Kerekes, International Content Marketing Executive.

Whisbi synchronizuje połączenia telefoniczne za pomocą co-browsingu, funkcji, dzięki której dwie lub więcej osób może korzystać z tych samych stron internetowych w tym samym czasie.

W listopadzie 2014 roku, firma Whisbi stworzyła innowacyjny projekt z koncernem telekomunikacyjnym Vodafone. Wcześniej, w trakcie projektu z firmą Fiat, stworzono virtualny tour podczas którego klienci, za pomocą smartfonów i tabletów, mogli “wypróbować” nowy model samochodu.

Większa konwersja sprzedaży

“W naszych rozwiązaniach podkreślamy znaczenie doświadczenia, które nie było dostępne w wymiarze 2D. Z punktu widzenia konsumentów jest ono bardziej namacalne. Wcześniej, jedyną możliwością była wizyta w sklepie stacjonarnym” – dodaje Kerekes.

Po zastosowaniu rozwiązań oferowanych przez Whisbi, jak wynika z badań własnych firmy, sprzedaż może wzrosnąć nawet o 100%, a wskaźnik satysfakcji klientów aż o 90%.

Inwestorem Whisbi są fundusze inwestycyjne Active Venture Partners oraz BDMI. Natomiast założyciel firmy, Alex Bisbe kierował wcześniej firmą outsourcingową Outservico, gdzie zarządzał kadrą liczącą 600 pracowników. Przez pięć lat pełnił też funkcję dyrektora telemarketingu w firmie zajmującą się bankowością i ubezpieczeniami.

“Whisbi pomaga firmom na całym świecie skorzystać z tego, co najlepsze w internecie i waplikacjach mobilnych tak aby zwiększyć konwersję sprzedaży i zapewnić możliwie najlepszą jakość obsługi klienta” – mówi Alex Bisbe, CEO Whisbi.