ron hemmer prelegent

Ron Hemmer, dyrektor finansowy firmy Hunkemöller, pełniący tę funkcję od roku 2001, jest także odpowiedzialny za ekspansję firmy i za strategię wielokanałową. Pomógł firmie zamienić jeden sklep na wielokanałową globalną markę bielizny, sprzedawaną w 16 krajach.

Sklep internetowy Hunkemöller
Sklep internetowy Hunkemöller

Skuteczna strategia sprzedaży

Firma Hunkemöller otworzyła swój sklep internetowy w Holandii w roku 2003, potem w Niemczech w roku 2009 i w Belgii w 2010. W roku 2011, marka wypuściła na rynek swoją aplikację na smartfony.

Pytany o sposób na skuteczną implementację strategii wielokanałowej Hemmer odpowiada: „Wierzymy, że nasz klient powinien zawsze mieć możliwość robienia zakupów, o każdej porze dnia i w każdym miejscu. W 2001 rozpoczęliśmy działanie naszej pierwszej strony internetowej, a w 2012 wprowadziliśmy spersonalizowaną aplikację CRM, która była pierwszym krokiem do świata sprzedaży wielokanałowej”.

Ron Hemmer ecommerce strategia
Ron Hemmer

W roku 2013 powstała kolejna wersja strony, która pozwoliła w pełni wkroczyć w sprzedaż omnichannel. Dodane zostały funkcje takie jak check&reserve (do sprawdzania dostępności produktów w sklepach i do rezerwowania ich), click&collect (do odbierania produktów zamówionych internetowo w sklepie stacjonarnym) oraz możliwość zwracania produktów zamówionych przez internet do sklepu stacjonarnego czy zamawiania produktów z dostawą do domu podczas wizyty w sklepie.

Rozwój omnichannel

Zdaniem Hemmera, sprzedaż wielokanałowa rozwija się w zawrotnym tempie. „Techniki sprzedażowe, ale też wymagania klientów, zmieniają się w błyskawicznie. Beacony, geotargetowanie, zakupy spersonalizowane stają się koniecznością. Kto nie nadąży za zmieniającymi się trendami odpadnie z gry” – twierdzi Hemmer.

Dziś sklepy Hunkemöller działają w Holandii, Francji, Niemczech, Belgii, Luksemburgu, Danii, Austrii, Hiszpanii, Szwecji, na Arubie, w Arabii Saudyjskiej, Egipcie, Bahrajnie, Maroku, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Omanie.

Zapytany o rozwój sprzedaży wielokanałowej w Holandii w porównaniu do innych krajów, Hemmer odpowiada, „Światowymi liderami są po tym względem Stany Zjednoczone oraz Wielka Brytania. Holandia jest liderem w Europie kontynentalnej”.

Zmiany w kanale tradycyjnym

Według Hemmera, trendami sprzedaży wielokanałowej w roku 2015, obok ruchu do stron internetowych oraz rozwoju platform internetowych, jest skupienie się na innowacjach w sklepach stacjonarnych. „Korzystając z narzędzi sprzedaży wielokanałowej jesteśmy w stanie znacznie zmniejszyć liczbę zwrotów, zwiększyć sprzedaż internetową oraz tradycyjną. Coraz więcej sprzedawców skupi się też na narzędziach wielokanałowych w celu zwiększenia ruchu w sklepach internetowych, obniżając koszty i polepszając doświadczenie klienta. Na ważności zyska też CRM gdyż nasi klienci oczekują całodobowego dostępu do właściwej i dostosowanej treści”.

Tymczasem deweloperzy centrów handlowych obawiają się, że stale rozwijająca się sprzedaż wielokanałowa wpłynie na ich dalszy rozwój i zysk. Zdaniem Hemmera dla klientów sprzedaż internetowa jak i sprzedaż tradycyjna staną się równie ważne.

„Sprzedaż wielokanałowa z pewnością wpłynie na sprzedaż w centrach handlowych. Omnichannel pozwala nam dotrzeć do naszych klientów poprzez aplikację mobilną, strony internetowe, a także narzędzia CRM, wciągając ich jednocześnie do sprzedaży internetowej oraz tradycyjnej. W ten sposób nasz klient może wybrać własną drogę zakupową i mieć stały dostęp do naszej marki, gdziekolwiek i kiedykolwiek sobie tego życzy”.

Ron Hemmer ma tytuł doktora, który zdobył na Uniwersytecie Maastricht. Swoją karierę rozpoczął pracując w Melkunie Holland, DCB oraz Marskramer. Przed podjęciem pracy w Hunkemöller, Hemmer pracował jako dyrektor finansowy w firmach Amici oraz Lampenier.

Firma Hunkemöller jest największą firmą bieliźnianą w krajach Beneluksu. Od chwili założenia w 1886 roku dostarcza produkty zgodne z aktualnymi trendami w atrakcyjnych cenach.

Hunkemöller, poza bielizną, sprzedaje stroje kąpielowe, rajstopy oraz akcesoria. Marka pięciokrotnie otrzymała nagrodę Netherlands ING Retail Annual Award za najlepszy sklep sieciowy sprzedający bieliznę. Zdobyła też prestiżową nagrodę Piet Heyn za odważne i wizjonerskie podejście na rynku sprzedaży.

Ron Hemmer będzie gościem zimowej edycji Shopping Center Forum gdzie wystąpi z prelekcją poświęconą strategii omnichannel.