Dekada Brodnica
Dekada Brodnica

Pod koniec stycznia 2015 roku upłynęło pół roku od otwarcia trzeciego centrum handlowo komunikacyjnego sieci Dekada, zintegrowanego z dworcem autobusowym.

Po tym okresie funkcjonowania obiekt zdobył dużą popularność wśród mieszkańców Brodnicy, a jego najemcy notują coraz lepsze wyniki sprzedaży oraz odwiedzalności.

Otwarta 30 lipca ub. roku Dekada Brodnica to jednopoziomowy obiekt typu strip mall o powierzchni najmu 1,7 tys. mkw. To trzecia inwestycja spółki Dekada Realty, która łączy format convenience shopping center z funkcją komunikacyjną.

Tenant mix

Jak poinformował redakcję zarząd spółki Dekada Realty, ze względu na bardzo dobrą lokalizację, projekt od początku cieszył się dużym zainteresowaniem sieci handlowych. Tenant mix obiektu tworzą: sieciowy elektromarket Neonet, supermarket drogeryjny Rossman, salony obuwnicze CCC i Ray Obuwie, a także całodobowa Apteka Arnika.

Za wynajem powierzchni komercyjnej w obiekcie odpowiada spółka BOIG Property Consulting. Część handlowa jest zintegrowana z nowoczesnym dworcem autobusowym, zarządzanym przez Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy; obejmującym 4 stanowiska odjazdowe, a także komfortową poczekalnię z kasą biletową i punktem informacyjnym.

– Węzły komunikacyjne to często najlepsze lokalizacje handlowe w mieście. Brodnicka Dekada ze względu na swoje położenie na skrzyżowaniu kluczowych tras regionalnych i krajowych, szybko zdobyła popularność wśród mieszkańców miejscowości i jej okolic. Dzięki temu nasi najemcy notują dobre wyniki odwiedzalności, co również przekłada się na satysfakcjonujące obroty – komentuje dla Retailnet Aleksander Walczak, prezes Dekada Realty.

Nowe inwestycje

– Obecnie pracujemy nad kilkoma nowymi inwestycjami, wśród których kluczowe znaczenie będą miały właśnie projekty zintegrowane z funkcją komunikacyjną. Już niebawem rozpocznie się budowa kolejnego tego typu obiektu pod szyldem Dekada w Ciechanowie – dodaje prezes Dekada Realty.

Zadowolony z obecności w obiekcie jest m.in. jego największy najemca – elektromarket Neonet.

– Salon ma dobre wyniki odwiedzalności i sprzedaży, a naszymi klientami są głównie mieszkańcy Brodnicy, choć ostatnio zauważyliśmy również duży wzrost liczby klientów również z okolicznych miejscowości, takich jak Jabłonowo Pomorskie czy Górzno. Sukcesu centrum handlowego upatrujemy w jego dogodnej lokalizacji – w bezpośrednim sąsiedztwie dworca autobusowego, restauracji McDonald’s czy stacji benzynowej, oraz przy kluczowej w mieście trasie, łączącej Toruń z Olsztynem, dzięki czemu obiekt zyskuje charakter ponadregionalny – mówi Bartosz Piotrowski, dyrektor Działu Rozwoju Neonet.

Brodnica to 28-tysięczna miejscowość w woj. kujawsko-pomorskim, położona w dolinie rzeki Drwęcy oraz nad jeziorem Niskie Brodno, dzięki czemu jest chętnie wybierana przez turystów jako miejsce wypoczynku. Brodnicka Dekada zlokalizowana jest w ścisłym centrum miasta, tuż obok skrzyżowania ulicy Sądowej i Sienkiewicza i zarazem przy trasie krajowej nr 15, łączącej Brodnicę m.in. z Toruniem czy Ostródą. Dzięki swojemu położeniu, w zasięgu obiektu (do 20 minut jazdy samochodem), znajduje się 75 tys. mieszkańców miasta oraz powiatu brodnickiego. W bezpośrednim sąsiedztwie Dekady Brodnica znajduje się supermarket Kaufland, restauracja McDonald’s oraz stacja benzynowa Statoil.

Przypomnijmy dziewięć obiektów sieci pod wspólną nazwą Dekada działa już w Myślenicach, Skierniewicach, Sieradzu, Żyrardowie, Olsztynie, Krakowie, Grójcu, Nowym Targu oraz Brodnicy. Trwa budowa kolejnych centrów – m.in. w Malborku, planowane są także inwestycje w Ciechanowie, Nysie i Łowiczu. Docelowo sieć Dekada ma obejmować ok. 20 obiektów w całej Polsce.