Apsys: Posnania skomercjalizowana w 80%

Marek Błędowski dyrektor handlowy, członek zarządu Apsys Polska SA

Marek Błędowski dyrektor handlowy, członek zarządu Apsys Polska SA

Obecnie spółka Apsys realizuje projekt centrum handlowego Posnania w Poznaniu. O procesie komercjalizacji galerii redakcja Retailnet.pl rozmawia z Markiem Błędowskim dyrektorem handlowym, członkiem zarządu Apsys Polska SA

Na jakim etapie jest komercjalizacja galerii?

– Posnania to nasz projekt flagowy, największy tego typu obiekt w Wielkopolsce, dwa razy większy od istniejących czy planowanych w Poznaniu. Będzie to centrum nowej generacji – zarówno ze względu na architekturę, jak również nową jakość zakupów oraz innowacyjne technologie i usługi, które planujemy tu wprowadzić. Wszystko to sprawia, że zainteresowanie najemców Posnanią jest bardzo wysokie, a proces komercjalizacji przebiega sprawnie i zgodnie z oczekiwaniami. Już teraz, półtora roku przed otwarciem, wynajęliśmy 80 proc. powierzchni handlowej wynoszącej 100 tys. mkw.

W projekcie tym przewidują Państwo obecność ponad 40 marek gastronomicznych. Jakie sieci z tej branży zagoszczą w Posnanii?

– W Posnanii bardzo duży nacisk kładziemy na budowę przestrzeni lifestylowej, której częścią są marki gastronomiczne. Planujemy, że około 10 proc. ogólnej powierzchni obiektu zajmą restauracje foodcourtowe, restauracje z obsługą kelnerską, kawiarnie, piekarnie i bistra. Jest to zgodne nie tylko z koncepcją tego centrum, ale także aktualnymi trendami rynkowymi, doskonale widocznymi w zachodniej części Europy. Naszym wyróżnikiem staną się całoroczny ogródek zimowy i sezonowe ogródki letnie, które powstaną przy wejściu od strony Placu Północnego. W tej części galerii swoje lokale otworzą: sieć sushi, Sphinx oraz pierwsza na rynku poznańskim restauracja Bierhalle o powierzchni ok. 600 mkw. serwująca piwo warzone na miejscu. Ponadto mamy podpisane umowy z siecią kawiarni Costa Coffee i lokalną marką Coffee Time. W części ze wspólnymi stolikami znajdą się natomiast wszyscy istotni operatorzy, w tym sieci między¬narodowe: McDonald’s, KFC, Burger King czy North Fish.

Przewidzieli Państwo również miejsce dla sklepów wielkopowierzchniowych. Kto będzie operatorem spożywczym?

– Operatorem spożywczym w naszym pro¬jekcie będzie Carrefour z powierzchnią ponad 10 tys. mkw. Branżę wyposażenia wnętrz reprezentować będzie z kolei market Leroy Merlin. Z doświadczenia wiemy, że takie 2 obiekty pod jednym dachem mają w Polsce sprawdzoną formułę i bardzo dobrze funkcjonują. Jeżeli chodzi o innych najemców wielkopowierzchniowych, to 2,5 tys. mkw. zajmie klub fitness z basenem należący do sieci Pure Jatomi, blisko 3 tys. mkw. – sklep Van Graaf, a po 2 tys. mkw. – sklepy H&M i C&A.

Czy moda będzie miała wydzieloną przestrzeń w Posnanii?

– Sklepy modowe znajdą się na pierwszym piętrze centrum oraz w salonach z podwójnej wysokości ośmiometrowymi witrynami. W Posnanii będzie także strefa dla marek premium oferujących nie tylko odzież, ale także zegarki i akcesoria. Pojawią się tu również showroomy polskich projektantów. Posnania będzie jedynym miejscem w regionie, w którym swoje sklepy otworzą wszystkie marki należące do grupy Inditex, czyli: Zara, Zara Home, Stradivarius, Massimo Dutti i Ojsho. Pod naszym dachem dostępne będą również wszystkie marki z grupy LPP: Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay.

Cały wywiad z Markiem Błędowskim znajduje się w lutowym wydaniu miesięcznika Shopping Center Poland.

Reklama

Galeria Jurajska